Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto til ny virksomhed.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Herning
Tilmeldt 29. Jul 24
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino!

Modtager snart mit første cvr nummer og vil skal i den anledning åbne en erhvervskonto.
De kunder jeg allerede har er fra forskellige EU lande og betaler i Euro.
privat har jeg Nordea men jeg absolut hader dem og skal snart væk.

Jeg ved dog ikke hvad jeg helst skal holde øje med. Jeg skal jo nok have en firma nem konto? Tilbyder alle udbyder af erhvervskonto dette?

Dem jeg har kigget på er
1: Wise, fordi jeg bruger dem privat og aldrig har haft noget bøvl med dem, men kan ikke se om de tilbyder nemkonto. 

2: Revolut, er blevet anbefalet af en fransk ven der har en virksomhed i frankrig hvor han bruger dem, men hvordan oversætter det til at bruge den i danmark?

3: Lunar, de reklamere med at de har nemkonto men ved ikke om de andre har det.

Det kunne jo også være noget helt fjerde. Jeg er HELT ny og blank på dette område og vil meget gerne høre fra folk med erfaring. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47138
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:27

Psycnosis:

Dem jeg har kigget på er
1: Wise, fordi jeg bruger dem privat og aldrig har haft noget bøvl med dem, men kan ikke se om de tilbyder nemkonto. 

2: Revolut, er blevet anbefalet af en fransk ven der har en virksomhed i frankrig hvor han bruger dem, men hvordan oversætter det til at bruge den i danmark?

3: Lunar, de reklamere med at de har nemkonto men ved ikke om de andre har det.

wise er jo overførselsservice og ikke med alle alm bankfunktioner og både de og revolut betyder jo f.eks ikke direkte MP og betaling fra danske kunder direkte bank giver gebyr i revolut - ligesom du ikke kan tilknytte PBS og leverandørservice

Lunar kan du alt det i så why not

Normalt ville Nordea være billigst ´når det er din bank, hvis du ellers har et rimeligt engagement der, ikke år 1 nødvendigvis, men fremover

Af dine alternativer ville jeg tager Lunar hvis de vil have dig. Mange udenlandstransaktioner kan gøre det vanskeligt, men så må det blive ja til revolut som du så skal rode med at blankettilslutte som Nemkonto, de kan ikke gøre det for dig, men du kan relativt nemt via blanket med 2 vitterlighedsvidner

Alle danske banker tilknytter erhvervskonto direkte til nemkonto

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 06:22

Gør op med dig selv hvad det er du ønsker fra en bank.

Har du brug for kredit faciliteter ?

Skal du helst have fiere forskellige valuta konti ?

Har du mange transaktioner ?

Skal der kunne integreres mellem regnskabprogram og bank ?

Min helt personlige anbefaling er Sparekasse Kronjylland, har der fået god service, gratis Erhvers-konto, samt valuta konto til Euro. Relevant sparing omkring financering af min virksomhedstart. Eneste modydelse var at flytte til dem privat og der var de yderst konkurrance dygtige.

Fra Herning
Tilmeldt 29. Jul 24
Skrevet kl. 11:42

Kredit, ikke nødvendig i den nærmere fremtid.

forskellige valuta er et must. Det meste bliver nok i euro men amerikanske dollars kommer nok også i spil

ikke forfærdelig mange transaktioner. Bliver nok en håndfuld kunder der kommer til at betale på månedsbasis.

Da der ikke er mange transactioner kan jeg godt manuel integrere mellem regnskabsprogram og bank.

jeg vil da prøve at ringe til Sparekasse Kkronjylland og høre mere.

EDIT:

kunne man f.eks. oprette via lunar og så også bruge wise til overførsler? 

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 134
Skrevet kl. 13:04

Har ingen erfaring med Lunar. Men vil råde dig til at holde det så simpelt som muligt. Alt den tid du ikke skal bruge på at få noget til at virke eller tid du spare fordi arbejdsgangen er nem, er meget vigtigere end det gebyr du eventuelt kommer til at betale.

Når du bliver selvstændig er det ikke Adminitration der skaber indtægt, det er noget du bør prøve at minimere så du kan have fokus på det der tjener dine penge.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32

Psycnosis:
kunne man f.eks. oprette via lunar og så også bruge wise til overførsler? 
ja absoluit - det er sådan wise fungerer generelt, som overførselssevice med bankknytning

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:29

Hej

Du bør holde dig væk fra billige internetbanker pga. deres mangelende kundeservice når noget går galt. Her kan du se et skræk eksempel på at tingene kan gå galt. 

https://www.amino.dk/forums/t/318537.aspx 

Når du skal forhandle med en bank om at blive ny kunde, handler det om at "gøre dine hoser grønne" så du kommer til at fremstå som en kunde de kan tjene penge på. Afvis derfor ikke at kredit kan komme på tale / evt. lån til firmabil firmabil ... osv.  (det er her banken tjener på dig). 

Husk fra start at nævne at du har brug for div. valuta konti EUR, USD ... 

https://finansdanmark.dk/media/wzxj13ab/saadan-forhandler-du-med-din-bank.pdf 

Held og lykke med projektet.

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:29

Hej

Du bør holde dig væk fra billige internet banker pga. deres mangelende kundeservice når noget går galt. Her kan du se et skræk eksempel på at tingene kan gå galt. 

https://www.amino.dk/forums/t/318537.aspx 

Når du skal forhandle med en bank om at blive ny kunde, handler det om at "gøre dine hoser grønne" så du kommer til at fremstå som en kunde de kan tjene penge på. Afvis derfor ikke at kredit kan komme på tale / evt. lån til firmabil firmabil ... osv.  (det er her banken tjener på dig). 

Husk fra start at nævne at du har brug for div. valuta konti EUR, USD ... 

https://finansdanmark.dk/media/wzxj13ab/saadan-forhandler-du-med-din-bank.pdf 

Held og lykke med projektet.

Ravn

Fra Herning
Tilmeldt 29. Jul 24
Skrevet kl. 15:34

Det bliver nok den her retning jeg vælger så.

spurgte Nordea. Det koster 4800 kr at oprette erhvervskonto og så skal man betale månedlige gebyr bagefter og der er høje gebyr på alt. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16

helt fint. Dog skal du regne et par år frem, for de 4800 oprettelse er jo ikke år 2, og mig bekendt har de som ikke andre gebyrer end Lunar har i øvrigt - så nok mest at sammenligne også år 2 og 3 med månedsgebyret Nordea mod Lunar på årsbasis. Jeg har begge og kan ikke se gebyr forskelle i alm brug

vh John Hannover

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)