Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Underskud i interessentselskab

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Aug 24
Indlæg ialt: 5
Fra  MH Service I/S Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg er desværre i den situation, at vi har underskud i vores interessentselskab efter første år.

I den forbindelse kom jeg til at tænke på den udvidet selvangivelse, har forsøgt at læse mig bare lidt klog på emnet. Vi er 2 ansvarlige tiltrådte i virksomheden, som hæfter.

Hvad jeg kan læse på skats regulering af erhvervsbeskatning, skal vi dele overskud/underskud efter ejerprocent, hvilket er 50/50 hos os.

Så fks et underskud på 10.000 skal fordeles 5.000 pr mand i rubrik 112.

Vi har en omsætning på under 300.000 kr.

Tager jeg fuldstændig fejl? Skriv endelig hvis der mangler mere information.

Mvh. En ung iværksætter.
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 19:14
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Haanings:
Vi er 2 ansvarlige tiltrådte i virksomheden, som hæfter.

Håber du er klar over at i hæfter solidarisk i et I/S

"At hæfte solidarisk betyder for det første, at I skal være mere end én låntager. Det næste er, at hvis den ene af jer ikke kan – eller vil – betale sin del af gælden, så kan den anden part blive påkrævet at skulle betale det hele selv"

Grundet overstående er det en dårlig ide at drive et I/S. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37

Haanings:
Hvad jeg kan læse på skats regulering af erhvervsbeskatning, skal vi dele overskud/underskud efter ejerprocent, hvilket er 50/50 hos os.

Så fks et underskud på 10.000 skal fordeles 5.000 pr mand i rubrik 112.
Det er helt korrekt HVIS underskud er skattemæssigt og ikke bare lige noget regnskabet siger
F.eks laver mange fejl i manglende lagerregulering og har bare taget alle varer mm der ikke er solgt, som udgift ved købet, og der kan være meget andet der skal reguleres men - hvis alt er skattereguleret, så har du helt ret

Du/I er meget sent ude med årsangivelsen som skulle være 1/7 med 200 kr i bod for hver dag for sent (max 5000)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Aug 24
Fra  MH Service I/S Skrevet kl. 20:47

Hej John,

Jeg er på forkant. Vores regnskabår startede i 2024 1. januar. Vi sælger ikke vare, men ydelser. Underskuddet er basseret på omkostninger ved køb af maskiner, og driftmatriel generelt set opstart.

Tilmeldt 12. Aug 24
Fra  MH Service I/S Skrevet kl. 20:52

Hej Ravn,

Tror du misforstår mig, eller så har jeg formuleret mig dårligt. Pengene er brugt, det ikke penge vi skylder. Er udemærket klar over den solidariske hæftelse ved enkeltmand/interessent. I/S er nøje valgt efter behov. Jeg ønsker helt konkret svar på, hvordan underskuddet skal fordeles mellem os. 

Tilmeldt 12. Aug 24
Fra  MH Service I/S Skrevet kl. 20:53

Hej John,

Tror jeg fik svaret forkert til din kommentar, er stadig ved at lære platformen.

Jeg er på forkant. Vores regnskabår startede i 2024 1. januar. Vi sælger ikke vare, men ydelser. Underskuddet er basseret på omkostninger ved køb af maskiner, og driftmatriel generelt set opstart.

Sætter stort pris på din kommentar!
Tilmeldt 12. Aug 24
Fra  MH Service I/S Skrevet kl. 20:54
Hej Ravn,

Jeg ved ikke om jeg fik svaret direkte til dig, er stadig ved at lære platformen.

Tror du misforstår mig, eller så har jeg formuleret mig dårligt. Pengene er brugt, det ikke penge vi skylder. Er udemærket klar over den solidariske hæftelse ved enkeltmand/interessent. I/S er nøje valgt efter behov. Jeg ønsker helt konkret svar på, hvordan underskuddet skal fordeles mellem os.

God aften!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:56

Haanings:

Hej John,

Jamen fint forudsat I har afskrevet korrekt - 25% osv  Jeg kan ikke sige ja eller nej til OM I ved hvordan alle skattereguleringer laves, men underskud og overskud fordeles efter ejerandel/ejeraftale
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 10:17
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Hej 

Haanings:
. Er udemærket klar over den solidariske hæftelse ved enkeltmand/interessent. I/S

Gang på gang oplever vi herinde at folk ikke er klar over hvad solidarisk hæftelse er, så derfor mit svar ;-) 

Haanings:
Jeg ønsker helt konkret svar på, hvordan underskuddet skal fordeles mellem os.

Jeg vil anbefale at du søger råd hos en godkendt revisor, så er du sikker på at rådgivningen er korrekt. 

Hilsen

Ravn 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)