Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ApS fakturerer EMV for ydelser?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed (EMV) som lejer et lokale. Jeg er aktuelt i gang med at planlægge at opstarte en ApS sammen med en businesspartner i samme branche (service, konsultationer).  

ApSen vil have et lokale i en by og min EMV har et lokale i en anden by. Spørgsmålet er om der er en mulighed for at kunne tilbyde konsultationerne i lokalet som min EMV allerede lejer, eller om ApS skal betale husleje i EMVs lokaler, eller helst skal leje selvstændig lokale.

Ville den fælles ApS fx kunne købe ydelserne hos EMVen. Således at EMVen udfører konsultationerne på denne adresse, og herefter sender en faktura til ApS? Eller kommer der et problem med rette lønmodtager?

Hvis ApS ikke kan købe ydelserne fra EMVen, og den så skal betale husleje, så skal den nok være under almindelige markedsvilkår antager jeg.

Eller er det i det hele set overhovedet ikke smart at gøre dette, og skal bedst holdes fuldstændig adskilt?

Jeg eger naturligvis 100% af min EMV selv, og ApS ville jeg eje gennem et holding med 50%

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:08
Hvor mange stjerner giver du? :

enhver handel mellem ApS og en ejer (eller dennes EMV) skal være rene markedsvilkår, så få en mælger vurdering for ellers beskattes udlejer af markedsleje uden at få pengene

Der SKAL være korrekt markedsleje, og EMV er jo så fuldt skattepligtig af den lejeindtægt, så er alt OK

De er underordnet med konstruktion når du er hovedejer og gennem EMV eller andet selskab eller privat er udlejer

ApS må ikke bo gratis de SKAL betale fuld markedsleje

Der skal være gode grunde til det, frem for det enkle at hold hver især men - det kan sagtens gøres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)