Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Registrering af gulpladet bil - Under firma eller under eget navn?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Odder
Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 81
Skrevet kl. 01:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har en disukssion med en kammerat som ingen af os har været i stand til at finde et endegyldigt svar på, så jeg tænkte at jeg vil prøve at spørge herinde.

Jeg har en enkeltmandsvirksomhed uden ansatte hvor jeg lige har købt en gulpladet bil som jeg har registreret under firmaet.
Under registreringen kom vi til at snakke om, om det var tilladt i stedet at registrerere den under mit eget navn og så stadig trække alting fra og have samme forhold som jeg har på nuværende tidspunkt. Vores tanke var at firmaet jo i sidste ende hører sammen med mit personnummer, så det burde jo ikke gøre den store forskel.

Bilen bruges udelukkende til firmabrug og ikke privat.

Hvis man må, ville der så nogensinde være nogen årsager til at gøre sådan, frem for at registrere den under firmaet?

Det er kun fordi vi er nysgerrige og prøver at blive klogere på hvordan systemet fungerer, så der er ingen grund til at I skal bruge tid på at kigge paragrafferne igennem hvis I ikke er sikre på det. :)

Tak.

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2235
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 05:32

Det er muligt at registrere bilen i dit eget navn og stadig trække omkostningerne fra, så længe bilen udelukkende bruges til firmabrug. Forskellen ligger mest i, hvordan det administrativt håndteres, og hvordan det påvirker dit regnskab. At registrere bilen i firmaets navn kan give en klarere adskillelse mellem privat og firma, hvilket kan gøre skatteforholdene enklere. Der er dog ingen specifik grund til at vælge det ene frem for det andet, hvis der ikke er andre involverede parter eller økonomiske fordele. Det afhænger mest af, hvordan du foretrækker at holde styr på tingene.

Kristian Ole Rørbye

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 08:48

Kristian Ole Rørbye:
Der er dog ingen specifik grund til at vælge det ene frem for det andet,

for at kunne fradrage moms er den registreingen nødt til at følge cvr-nr og ikke cpr-nummeret....

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30

Du skal altid have regningen til dit firma for at kunne trække fra, herunder i sær moms som aldrig giver fradrag uden regning til dit CVR

Husk aldrig at kunne ses som brugende den privat en eneste gang

Overvej papegøjepladebil købt privat og uden fradrag for købet eller momsen ved købet, men med ret til fradrag for firmakørsel + fradrag for al drift moms og så kan du køre privat, mod at betale privat benyttelsesafgift

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:57

Kristian Ole Rørbye:
Det er muligt at registrere bilen i dit eget navn og stadig trække omkostningerne fra, så længe bilen udelukkende bruges til firmabrug

Selve registreringen er ligegyldig men regningen skal være til hans CVR for fradrag af bilen og - her især Momsen

Ikke engang fradrag for internet accepteres med moms hvis ikke internet er faktureret til firma og helt samme med fri telefon, regnings SKAL være til CVR nummeret

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)