Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Har ERST tabt sutten?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Mar 06
Indlæg ialt: 2112
Skrevet kl. 12:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, der ikke har betalt mit tilgodehavende.

Jeg har rykket, sendt til inkasso, men kundens advokat svarer, i min optik, i tåger!

Jeg ved, ved dokumentation at der 30 dage før regnskabsafslutning, der er udstedt en faktura på 800.000,00 ekskl. moms.

Regnskabet, der sluttede 30 dage efter, er der i samtlige felter anført "0". Intet tilgodehavende på 8.000.000,00.

Altså også egenkapital er "0". Ingen noter overhovedet.

Selskabet har været under tvangsopløsning, men kundens advokat osv.

Selskabet har skiftet navn til selskabet xxxxxxxxxxxxxxx. Selskabet er ikke momsregistreret men opkræver moms.

Men udsteder fakturaer i tidligere navn.

Skal jeg bare give op og sige "så er de xx.xxx,xx tabt?

Fra København K
Tilmeldt 22. Aug 06
Indlæg ialt: 3348
Skrevet kl. 15:48
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg ved ikke helt med hvad du mener med om styrelsen har tabt sutten.

Det er nok forventeligt at Erhvervsstyrelsen vil udtage mange af disse åbenlyst fejlagtige regnskaber til nærmere kontrol, med bl.a. revisionspåbud til følge.

Hvis selskabets ejer har handlet på en forkert måde, er det ikke utænkeligt at forestille sig et hæftelsesgennembrud, men der skal man nok have fat i en advokat.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:31

Pythonrap:

Jeg har en kunde, der ikke har betalt mit tilgodehavende.

Jeg har rykket, sendt til inkasso, men kundens advokat svarer, i min optik, i tåger!

Jeg ved, ved dokumentation at der 30 dage før regnskabsafslutning, der er udstedt en faktura på 800.000,00 ekskl. moms.

Regnskabet, der sluttede 30 dage efter, er der i samtlige felter anført "0". Intet tilgodehavende på 8.000.000,00.

Altså også egenkapital er "0". Ingen noter overhovedet.

Selskabet har været under tvangsopløsning, men kundens advokat osv.

Selskabet har skiftet navn til selskabet xxxxxxxxxxxxxxx. Selskabet er ikke momsregistreret men opkræver moms.

Men udsteder fakturaer i tidligere navn.

Skal jeg bare give op og sige "så er de xx.xxx,xx tabt?

hvor kommer ERST og tabt sut ind i dette? De står for oprettelse først og fremmest, men har jo ingen anelse om hvorvidt de har bogført en faktura korrekt ind. Det kan de slet ikke se på nogen måde. 
De kan se visse oplagte fejl og stille spørgsmålstegn men ikke manglende borføringer eller direkte svindel. Det kræver de anmeldes af de svindlede.

Noget anmeldes skriftligt til SKAT hvis man mener skattesvindel, og andet til ERST med nogle klare beviser og kortfattet for hvor fejl i årsrapport ligger. . det

ERST går ikke ind og undersøger private disputter mellem handlende  måske firmaet har afvist fakturaen og så skal den jo ikke bare lige bogføres - den slags klares juridisk af inden man kan få Erst ind.

Du kan også anmelde forkerte regnskaber til revisorforeningen der har en servie for anmeldelse af regnskaber der tydeligt vis ikke overholder loven, men ERS ved intet andet end det de modtager i princip - og er der ikke oplagte fejl, balancer der ikke stemmer f.eks - så gør ERST ikke mere, de kontrollerer ikke hvert regnskab overhovedet.

Resten lyder som politianmeldelse hvis der faktureres fra tvangslukket firma osv, med tydelig dokuentation

Du lyder til at skulle bruge en advkokat her, som kan se hvad der kan anmeldes og hvor, det har intet med ERST og sutter at gøre -

vh John Hannver

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)