Jeg har en kunde, der ikke har betalt mit tilgodehavende. Jeg har rykket, sendt til inkasso, men kundens advokat svarer, i min optik, i tåger! Jeg ved, ved dokumentation at der 30 dage før regnskabsafslutning, der er udstedt en faktura på 800.000,00 ekskl. moms. Regnskabet, der sluttede 30 dage efter, er der i samtlige felter anført "0". Intet tilgodehavende på 8.000.000,00. Altså også egenkapital er "0". Ingen noter overhovedet. Selskabet har været under tvangsopløsning, men kundens advokat osv. Selskabet har skiftet navn til selskabet xxxxxxxxxxxxxxx. Selskabet er ikke momsregistreret men opkræver moms. Men udsteder fakturaer i tidligere navn. Skal jeg bare give op og sige "så er de xx.xxx,xx tabt? |
Jeg ved ikke helt med hvad du mener med om styrelsen har tabt sutten.
Det er nok forventeligt at Erhvervsstyrelsen vil udtage mange af disse åbenlyst fejlagtige regnskaber til nærmere kontrol, med bl.a. revisionspåbud til følge.
Hvis selskabets ejer har handlet på en forkert måde, er det ikke utænkeligt at forestille sig et hæftelsesgennembrud, men der skal man nok have fat i en advokat.