Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Pris på et billigt professionelt website?

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 09:29
Hvor mange stjerner giver du? :

mcsolutions: Ja, du har også helt ret - alt det øvrige arbejde omkring hjemmesiden er også med til at forøge prisen. Det kan ofte faktisk være dyrere end selve websitet, hvis man bruger mange eksterne folk (fotografer, tekstforfattere som du selv nævner)

Fra Hellerup
Tilmeldt 11. Apr 06
Indlæg ialt: 3722
Fra  CloudSprout Skrevet kl. 13:35

Hej Peder

Jeg har også i lang tid troet på en konsolidering på CMS markedet. Men selvom der ses lidt med Dynamic's køb af Synkron og Web500's skift til fokus på in-store løsninger. Så synes jeg slet ikke det har ramt det mindre marked. Grunden til dette, tror jeg er at udviklingsomkostninger i denne ende er ret små, og indtægterne forventes primært at komme fra konsulenttimer istedet for licenssalg. Dvs. man kan løbe rundt, selv med et relativt lille antal kunder.

Derudover skal det også fremhæves at konsolideringen, ikke bare kommer til at foregå i for Closed Source systemer. Men i lige så høj grad i Open Source miljøet. Her er der også projekter der udkonkurrere andre, f.eks. Joomla der lige nu gør det rigtigt godt i forhold til f.eks. Typo3. Og lige nu ser Expression Engine rigtigt spændende ud. Taberne projekter vil næppe helt uddø, men de bliver forældlede og uinteressante for nyudvikling.

Fra København
Tilmeldt 30. May 06
Indlæg ialt: 992
Fra  Firmafon Skrevet kl. 16:41

Lundsby:

Derudover skal det også fremhæves at konsolideringen, ikke bare kommer til at foregå i for Closed Source systemer. Men i lige så høj grad i Open Source miljøet. Her er der også projekter der udkonkurrere andre, f.eks. Joomla der lige nu gør det rigtigt godt i forhold til f.eks. Typo3. Og lige nu ser Expression Engine rigtigt spændende ud. Taberne projekter vil næppe helt uddø, men de bliver forældlede og uinteressante for nyudvikling.

Hej Lundsby

Bare lige for at præcisere dit indlæg så er ExpressionEngine ikke open source i traditionel forstand, deres core kode er åben, men ikke frigivet under en open source licens. Deres licens kan læses her: http://expressionengine.com/docs/license.html

Fra Randers
Tilmeldt 13. Nov 05
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 01:52

Lundsby:

....f.eks. Joomla der lige nu gør det rigtigt godt i forhold til f.eks. Typo3. 

Nu skal jeg ikke udtale mig om antal Typo3 installationer vs. antallet af Joomla installationer, for det er svært at sætte noget konkret tal på. Men det falder næsten med sikkerhed ud til sidstnævntes fordel. Af flere årsager - Joomla gør det uden tvivl godt i det segment der hedder privatbrugere der driver hobbysites eller mindre virksomheder. Det kan også køre stort set hvor som helst, mens Typo3 er lidt mere kræsent ogkører mest optimalt på en dedikeret server eller et af de dyrere webhoteller. Det er mit indtryk at Typo3 har fat i den lange ende herhjemme når vi snakker større virksomheder og organisationer.

Så at sige hvilket af de to der gør sig bedst, afhænger vist mest af alt hvilke øjne man ser det med :)

Side 4 ud af 4 (34 indlæg)