Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP til uoverensstemmelser med tatovør

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 4. Aug 24
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej folkens.

Jeg har brug for hjælp til hvordan jeg for lukket den her sag.

Jeg har indgået en aftale med et projekt og fået en fast pris.

Er blevet tatoveret 1 gang (mangler 3-4 gange)

Tatovøren har aflyst gang på gang vores aftaler - lade mig stå at vente på ham i 1.5 time og stadig ikke dukket op? Har kontaktet ham og vi er begge blevet enige om at jeg skal have mine penge tilbage. Men derfra intet er sket!

Hvad skal jeg gøre? Har alt på skrift - skal jeg lave en civil sag på personen?

Håber nogle har råd.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49

Det gav ikke mening for mig. Du har vel ikke lavet et projekt og så ikke faktureret det, men i stedet er lovet tato som betaling. Det er jo sorte penge, dem skal du nok ikke lige skulle gå i retten efter

Du skulle fakturere dit projekt med moms og tatovøren så helt tilsvarende sin tatoo med moms til dig - det andet er sorte arbejde for begge og straffes ret hårdt og du kan jo ikke gå i retten, og klage over du ikke får dine sorte værdier nu OG at du bliver tatoveret er da ikke noget du kan trække fra nogen steder heller . så mange ulovligligheder

Det lyder som en ommer hvis jeg har forstået ret - ellers forklar bedre

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 24
Skrevet kl. 11:24
Hej.

Du misforstår.

Jeg har lavet et projekt med tatovøren.

Har betalt ham et ok stort beløb (forskud) hvor jeg så har 4-5 gange sessioner med ham.

Ingen sorte penge her
Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 102
Skrevet kl. 11:27

Hvis jeg forstår det korrekt har du betalt up front for det fulde projekt.

Den aftale om at du skal have penge tilbage, er den på skrift, sms, email, messenger?

Hvis du har skriftlig korrespondance og er villig til at jagte dit krav, såfremt du ikke tror tatovøren betaler af sig selv, så kan du bruge korrespondancen som grundlag for en inkassosag. 

Hvis du ikke har nogen korrespondance ville jeg sende tatovøren en opkrævning på 3/4 med 8 dages betaling, hvis pengene ikke kommer kan du bruge opkrævningen som grundlag for en inkassosag.

Du skal under alle omstændigheder gøre op med dig selv, hvorvidt du vil jagte kravet, for der vil uden tvivl være omkostninger forbundet med det.   

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47140
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:32

Badabom:
Hej.

Du misforstår.

Jeg har lavet et projekt med tatovøren.

Har betalt ham et ok stort beløb (forskud) hvor jeg så har 4-5 gange sessioner med ham.

Ingen sorte penge her

ah du har forudbetalt for at blive tatoveret - er det hvad du kalde ret projekt, så må du  starte med at se hvad aftalen siger om, hvornår det skal udføres, og er det brudt, så kan du kræve pengene retur. Det er desværre nok bare via en civil sag du skal gå, og det tager over et år og er kun noget værd, hvis tatovøren så har penge at betale dig, når denne dømmes.

Du kan høre borgerservice om hvor den frivillige retshjælp i dit område holder til og hvornår, og måske der få en gratis juridisk vurdering af aftalens indhold og mulighederne for dig

Har du ikke en skriftlig aftale med tidsrum og indhold så er det vanskeligere, men så KAN der måske ses på, om du har fået lavet et halvt høvdingehoved og der oplagt mangler en masse, i forhold til det du har betalt. Her er så næste huk, at det vi være godt hvis du har betalt via elektronisk overførsel, og ikke kontant

Kontant betalt og uden aftale, er den op af bakke

vh John Hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Aug 24
Skrevet kl. 11:49
Du har forstået det helt rigtigt.

Har alt på skrift fra første booking besked til at han siger jeg for mine penge tilbage.

Pengene kommer bare ikke retur - han kommer med alle mulige grunde til det trækker ud.

Har ikke lyst til at vinke farvel til 15K
Tilmeldt 7. Dec 18
Skrevet kl. 12:02

Super fint. 

Jeg tænker ikke der er nogen grund til at starte ud med et civilt søgsmål, da dette er meget dyrt og det du vinder er "retten" til dine penge.

Få pengene inddrevet, du kan enten selv stå for det eller få et inkassofirma eller advokat til det. Vær dog opmærksom på, at der ikke er mange der hopper som de første for at få en privat inkassosag, så det kan godt være du skal finde vej igennem en lille jungle.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12856
Skrevet kl. 12:54
Tilmeldt 7. Dec 18
Skrevet kl. 13:09
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Korrekt, men det indebærer at gøre det selv, da en advokat eller jurist vil koste og penge under alle omstændigheder.

Derudover mener jeg stadig at det er en mindre effektiv måde at opnå målet på, da du ultimativt vinder "retten" til pengene. Personligt, hvis jeg valgte at håndtere det selv, ville jeg lave et betalingspåkrav igennem fogeden først, da dette både giver dig en dom samt muligheden for at tvangsinddrive gælden. Så det kunne være to fluer med et smæk.

Tilmeldt 4. Aug 24
Skrevet kl. 22:43
Tak for dit svar.

Det har hjulpet mig lidt videre
Side 1 ud af 2 (14 indlæg)