Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms/reverse charge ved køb af IT ydelser fra Ukraine

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 13
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg køber IT udvikling fra Ukraine som momspligtig virksomhed i Danmark, og får en faktura uden moms. Kan jeg så modpostere den reverse charge jeg selv pålægger, fra min salgsmoms?

Groft sagt, kan jeg videresælge IT ydelser og trække reverse charge fra den moms jeg selv udfakturerer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47156
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:32

hvem køber du fra? Et firma er importmoms ydelser og hvis du bruger det til momspligtig aktivitet faktureret med moms, er det ikke en omkostning

Er det fra private skal du have deres ITN  internationale skattenummer og indberette det til SKAT på det i e-indkomst - og der er ikke moms - men uden indberetning ikke fradrag og bod i stedet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jan 13
Skrevet kl. 22:52

Jeg vil nok benytte en freelancer platform såsom freelancer.com. Ellers vil det være direkte fra et IT udviklingshus i Ukraine. 

Som jeg forstod reglerne skulle disses faktura for udviklingsydelser pålægges reverse charges?

Det er disse reverse charges jeg gerne vil modregne

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59

Det ændrer ikke svaret. Hvis den freelancer.com sælger til dig og er momsregistret så skal du have en faktura uden moms og MED teksten, reverse charge (som ikke pålægges) og samme hvis det IT udvilingshus er momsreg

Hvis freelancer.com ikke er momsregistreret og du betaler freelanceren direkte og bare % til freelance.com, så skal du indberette på freelancerens skattenummer, jeg kender ikke freelance.com godt nok til at vide om de er momsreg og derfor fakturerer reverse charge (som netop IKKE pålægges men som DU i DK skal indberette under importmoms ydelser der hører til salgsmoms og samme beløb under købsmoms, hvis du bruger ydelsen til momspligtig salg

Du skal aldrig have en faktura med Ukraine moms når du er momsregistreret. ENTEN reverse charge du selv indberetter fra momsregistrerede firmaer eller uden moms fra private som du skal indberette betaling af til skat

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Jan 13
Skrevet kl. 23:28

Undskyld John jeg har brug for at få det mejslet i sten for at forstå.. Det jeg spørger om er om jeg kan modregne de reverse charges jeg betaler i den moms jeg selv udfakturer?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

SirLlama:

Undskyld John jeg har brug for at få det mejslet i sten for at forstå.. Det jeg spørger om er om jeg kan modregne de reverse charges jeg betaler i den moms jeg selv udfakturer?

du betaler ikke noget reverse charge. Som jeg skriver er det IKKE noget du betaler men en indberetning på begge sider af momsstregen
Du ved ikke hvad reverse charge er tror jeg, det er IKKE noget du betaler men blot indberetter som importmomsydelse under salgsmoms og samme beløb under købsmoms så du INGEN momsudgift har af importen. Den trækkes derfor ikke fra i salgs moms . da der IKKE er betalt noget ved netop reverse charge - det er hele betydningen af reverse charge = KØBER indberetter selv importmoms som IKKE koster noget for en momsregistreret

Det kræver der tydeligt står reverse charge eller tilsvarend på faktura og det ikke er en privat person, som heller ikke har hverken moms eller reverse charge

vh John Hannover

Tilmeldt 9. Jan 13
Skrevet kl. 13:41

Så det bliver altså primært en teknisk øvelse med reverse charge. Jeg blev bare lidt konfus da diverse regnskabssider skriver at man både skal beregne og betale reverse charges selv.

Mange tak for hjælpen John

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:54

SirLlama:
Så det bliver altså primært en teknisk øvelse med reverse charge. Jeg blev bare lidt konfus da diverse regnskabssider skriver at man både skal beregne og betale reverse charges selv.
ja

Det kan så også være den skal betales, men det skal den kun, hvis det du køber IKKE bruges til momspligtig aktivitet. (end momsfri tandlæge der køber en boremaskine i Kina må KUN tage den under importmoms og IKKE også under købsmoms)

Alt der bruges til momspligtig aktivitet er både som salgs OG KØBS moms

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)