Jeg har overvejet at købe en bil u. afgift ex. moms 560.000 dkk ind i mit holding selskab, som en investering. Mit holding selskab er momsregistreret men jeg har ingen momsaktivitet i mit holding. Det vil der dog komme den dag bilen skal sælges. Er der noget ulovligt i det? Kan jeg få problemer med at få momsen retur eller andet? Bilen står i DK, så jeg skal betale bilen inkl. moms og eftefølgende få momsen retur. Bilen skal stå opbevaret i en garage og ikke bruges til kørsel på offentlige veje.
Hvis jeg skal betale momsen ved køb af bilen, kan momsen vel også trækkes igen og ligeledes betales den dag mit holding sælger bilen.? Bilen kommer ikke til at blive indregistreret
Hvis jeg skal betale momsen ved køb af bilen, kan momsen vel også trækkes igen og ligeledes betales den dag mit holding sælger bilen.? Bilen kommer ikke til at blive indregistreret
normalt er holding selskaber ikke momsregistrerede og kan ikke momsregistreres da de ikke har momspligtig aktivitet. Det får de ikke ved købet umiddelbart da det er som formueaktiv i holding men de får alm momspligt ved salget Skidt ide at købe bil med moms i holding, hvorfor ikke kæbe i drift hvis du har sådan et?
Har du ikke en revisor du kan få konkret råd fra ud fra det helt konkrete leasing afslutning mm?
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Her er der ikke tale om erhvervsmæssig aktivitet i momsmæssig forstand, så der er ikke fradrag for købet, ligesom der ikke skal moms på et salg. Hvis du skal have fradrag, skal du registreres som bilforhandlern eller som jeg husker det - for udlejning af biler eller som køreskole......
Se evt.: skat.dk/erhverv/moms/fradrag-for-moms/udgifter-du-kan-faa-momsfradrag-for/fradrag-for-moms-af-biludgifter
Jeg ville fraråde dig på det skarpeste at gøre det. Selvom din revisor evt. ville finde en løsning så skal du vide at Skat er på jagt efter alt hvad de kan inddrive, og hvis de finder sådan en bil hos dig også selvom du måske har ret, så opdigter de en historie for at momse, beskatte og evt også give dig en bøde! Jeg har det sort på hvidt at det er sådan Skat arbejder nu!
Du skal passe meget på med den slags løjer i et Dansk selskab og bosittende i DK. Jeg taler af bitter erfaring.
jeg tror skat vil forkaste momsregistrering hvis ikke du har momspligtig aktivitet. Køb af bilen fra leasing vil jeg ikke vurdere giver momspligtig aktivitet, så jeg tror du går ned af en gal vej. Jeg ville gå til en godkendt revisor hvis jeg var dig, frem for at kaste dig ud i noget skidt bare via denne side.
Spørgsmålet er besvaret med ikke momsfradrag ved købet som udgangspunkt og så mener en anden at der heller ikke er moms ved salget, og det må være ud fra at bilen ikke registreres med plade og handles som investeringsgode, hvad jeg så er enig i
jeg er ikke glad for du har momsregistreret holding og tror du kan komme rigtigt galt af sted. Betal en GODKENDT revisor for klare forpligtende svar . eller drop det
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER