Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Import gennem alibaba

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Jul 24
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej
Jeg overvejer at starte en udlejnings virksomhed hvor produkterne er købt på Alibaba.
Leverandøren skriver en pris og siger at det er inklusiv alt (fragt, tax, fees osv)
Er det nogen der har erfaring med hvordan import gennem Alibaba fungere? Kan det passe hvad leverandøren skriver?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan ikke købe inkl moms og told som erhvervsimport. Du kan ikke købe med momsen betalt for du har IKKE momsfradrag ved køb fra Kina - Leverandøren skal sende som erhverv - må gerne betale fragt men ikke told og moms
Told skal du selv betale som erhverv og moms skal du selv angive som importmoms, ellers får du bod
Du skal være importregistreret og give leverandøren dit CVR og så vil told automatisk se du er importregistreret og momsregistreret og ikke opkræve momsen, som du selv skal angive som importmoms

Det du ser er en leverandør der tror du er helt alm dansk ikke CVR og momsregistreret kunde og det må du ikke.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 12. Jul 24
Skrevet kl. 21:46
Tusind tak for dit svar.
Er det rigtigt forstået at moms blot skal angives men ikke noget der betales ved selve importen? Ved salg skal der selvfølgelig betales moms men hvad med udlejning? Jeg kan vel godt udleje produkter der ikke er betalt moms på?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:01
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ja forudsat det indkøbte bruges til momspligtig aktivitet er importmoms en angivelse under både købs og salgsmoms og neutral

Det betyder jo intet for dit overskud, for var der dansk moms var det jo købsmoms du betalte og den trak du så fra salgsmomsen på den udlejede

Husk også særlige afskrivningsregler for udlejningsaktiver som - i hovedet huskes, ikke afskrives i anskaffelsesåret

vh John Hannover

Tilmeldt 12. Jul 24
Skrevet kl. 11:20
Nu har jeg snakket lidt frem og tilbage med sælger. De skriver at den pris jeg har fået oplyst er DDP og udover det så kan de ikke helt forstå at jeg vil have momsnummer på forsendelsen. Deres "agenter" tager sig af alle import papirer hvilket jeg syntes lyder lidt for optimistisk for det kan de jo ikke? Hvordan skal jeg forholde mig i denne situation?
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:35

Hej

Rent system teknisk kan det sagtens lade sig gøre, men den speditør der laver indfortoldnigen har sikkert "glemt" at proceduren han anvender alene er til for privat personer. Der findes desværre ikke PT en løsning der tillader DDP for erhvervslivet.

Jeg tænker du nok skal være opmærksom på, at du i så fald vil komme til at betale for importmomsen, idet jeg ikke rigtigt kan se hvordan du skulle få et fradrag endsige bogføre det. Skulle den blive indfortoldet korrekt til dig, vil du stadig have dobbelt told og moms. 1 x til alibaba som er betalt. 1 x til tolden hvor du dog får fradrag for momsen

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:47

kvonsyld:

Hej

Rent system teknisk kan det sagtens lade sig gøre, men den speditør der laver indfortoldnigen har sikkert "glemt" at proceduren han anvender alene er til for privat personer. Der findes desværre ikke PT en løsning der tillader DDP for erhvervslivet.

Jeg tænker du nok skal være opmærksom på, at du i så fald vil komme til at betale for importmomsen, idet jeg ikke rigtigt kan se hvordan du skulle få et fradrag endsige bogføre det. Skulle den blive indfortoldet korrekt til dig, vil du stadig have dobbelt told og moms. 1 x til alibaba som er betalt. 1 x til tolden hvor du dog får fradrag for momsen

ja der skal indberettes  importmoms som vanligt af hele beløbet og den koster ikke, da den er på begge sider af momsen men helt enig i, der IKKE er fradrag for den moms mm der er betalt til leverandøren. Den anses for frivillig påtaget udgift og ikke erhvervsmæssig, da det SKAL leveres uden moms som kommer på i tolden når man er momsreg
Derfor er den ekstra moms en privat hævning i enkeltmands og skatteregulering (tillæg til resultat til skat) i selskaber

vh John Hannover

Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 08:06

Hej John,

Normalt er lokal told og moms afgiftsfritaget, derfor er toldberegning af DDP noget nær et mareridt, således skal man jo ikke betale told af told og moms af moms. Men hvis du exempelvis køber ddp i kina så er det 00 Incl told og moms man betaler, normalt skal man så regne baglængs (trække moms og så told ud af). Hvis du fortolder til virksomheden i danmark skal man så stadig rette ned i toldbeløbet når den er inkluderet fra Kina, men du samtidig skal betale til Danmark?

eksempel t-shirts hs kode 6109100010 12% told

Total værdi DDP værdi (10000+1200+2800) = 14000

Moms 2800 

Told 1200

Værdi 10000

Jvf toldstyrelsen kan firmaer i Danamrk ikke benytte sig af DDP

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:53

kvonsyld:
Jvf toldstyrelsen kan firmaer i Danamrk ikke benytte sig af DDP
jamen vi er helt enige. Skriver blot, at hvis de gør, så har de ikke fradrag for de ekstra omkostninger til moms mm, og de skal stadigt indberette importmomsen helt som uden DDP - af hensyn til moms lov og statistik, så ekstra beløbet vil være en privat hævning i Enkeltmands uden fradrag, og i ApS en skattekorrektion (svarende til privat hævning skattemæssigt)

vh John Hannover

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)