Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprette ApS før eller efter køb af varelager

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 1. Jul 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Amino,

Min partner og jeg ønsker at teste markedet af før vi opretter et ApS. Jeg kan dog ikke blive klog på, om den allerede investerede private kapital i varelageret, forinden ApS'et bliver oprettet, kan anvendes som en del af selskabskapitalen, når ApS'et efterfølgende bliver oprettet? Altså, er det et krav, at ApS'et er stiftet før varelageret købes, for at det tæller med i selskabskapitalen?

Vi vil nemlig gerne teste markedet af med et mindre varelager for cirka 15.000 kr.

Tak på forhånd!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:03

I mister momsfradrag for varen hvis I køber før I er momsregistrerede når det er for at teste markedet. Varelager I har inden opstart kan anvendes som kapital MEN det betaler sig slet ikke, for det kræver aportstiftelse og revisor sætter lagerværdien til max indkøb men nok også lavere, da det skal være prisen I kan få ved et omg salg.

Stift og brug så kapitalen til at købe varelageret for

Husk lige at et ApS let koster over 10.000 kr bare i døde penge til erhvervskonto, lovpligtig arbejdsskadeforsikring uanset løn eller ej for begge reg. direktører og lovpligtigt digital regnskabsprogram UD over hvad I kan få brug for til regnskabshjælp

Tal med bank om erhvervskonto så tidligt så muligt i overvejelserne, så I ikke står med en kapital på en advokat klientkonto, og ikke har en bank at føre penge over til jer på

god vind - john hannover

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jul 24
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:01
Tak for uddybende svar, John. Jeg tror løsningen bliver, at vi tester første mindre varelager af, og så stifter derefter, hvis det går som vi regner med. Tak for hjælpen.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47143
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:15

det varelager er der jo så også skat af at teste og regnskabspligt for - uden ApS er I så et defacto I/S i den test og skal føre regnskab efter bogføringsloven og indberette i udvidet selvangivelse, så det er noget af en omvej + I jo ikke må købe uden for EU hvis det er det I vil, for det kræver CVR med importregistrering

I kan også vælge I/S frem for ApS helt samlet - det kræver ikke kapital men giver personlig solidarisk hæftelse, som jeg hader, men som I også har uden CVR som defakto I/S når I tester erhverssalg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)