Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oprettelse af ApS og partnere

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 31. Mar 17
Indlæg ialt: 276
Skrevet kl. 19:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DanB

Jeg kan se at tråden har skiftet retning.

Mit bedste råd er, at starte driftsselskabet og forsøg at skabe en stabil virksomhed. Hvis det så lykkedes kan du får stiftet et holdingselskab efterfølgende. Uanset hvad det koster i gebyrer, revisorregning mv., så er det den bedste praktiske metode for de fleste som starter op. 

Hvis du har flere spørgsmål vedr. opstart, så er du velkommen til at smide en besked direkte til mig.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:15

Tak John

Ja jeg har allerede lavet udkastet til en ejeraftale.

Når den er mere færdig skal jeg naturligvis have en fagperson til at se på den.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Skrevet kl. 20:16

Hej Steffen

Ja tror også det er smarteste løsning.

Fra Helsingør
Tilmeldt 3. Oct 06
Skrevet kl. 20:17

Steffen Bering Jensen / www.multiregnskab.dk:

Det behøver bestemt ikke koste 10.000 årligt at have et holdingselskab. Hvad angår forsikring bør det ikke være noget problem at få forsikringen i driftsselskabet til også at inkludere holding. Der er ligeledes mange som forhandler sig til ikke at betale bankgebyr for deres holdingselskab. Godkendt regnskabsprogram med funktionalitet til årsrapport kan gøres for 500 kr + moms årligt. Assistance omkring skat og indberetning kan klares for omkring 2.000 kr + moms.

Det være sagt, så er jeg enig i at man skal forstå hvad et holdingselskab kan og ikke kan, og man skal vurdere om potentialet står mål med omkostningerne.

Har du erfaring med hvilke forsikringsselskaber der er til at have med at gøre?
Tilmeldt 27. May 18
Indlæg ialt: 580
Fra  Multi-Regnskab ApS Skrevet kl. 20:39

For mit eget vedkommende har jeg Tryg. Jeg tror at de fleste af os kender til vidt forskellige priser på f.eks. bilforsikring og det gælder også her. Det er bare at tage fat i et antal forsikringsselskaber. Det tager nok en time eller to, men kan meget vel spare flere tusinde kroner hvert år fremover.

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)