Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

certificering af revisor i Danmark

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 07:18
Hvor mange stjerner giver du? :
"Og jeg fik et tilbud fra en revisor med certificering i revision, bogføring, e-conomic-ekspert osv. Men til sidst viste det sig at være, at han kun er certificeret af en online platform."

Trådstarter nævner ikke med et ord "certificereret revisor". Der tales jo om en revisor med med certificering i revision, bogføring mv. Og det er der jo ikke noget til hindring for.

Jeg er enig i at begrebet certificeret revisor som titel kan være problematisk. Men det fremgår ikke af tråden at det skulle være brugt.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:21

LR06:
"Og jeg fik et tilbud fra en revisor med certificering i revision, bogføring, e-conomic-ekspert osv

Jeg har svært ved at se andet end - certificering i revision alene tjener til at forvirre, og vel også derfor der står  

LR06:
til sidst viste det sig at være, at han kun er certificeret af en online platform. Kan det være rigtigt, at enhver kan certificer revisor i Danmark?

Certificeret er betegnelsen i USA for en aut/gdkendt revisor. Jeg synes det er klar uskik at kalde sig certificeret i revision hvis man ikke er det (eneste der er det er uddannede som har betegnelsen certificeret som overbygning i forbindelse med ekstra uddannelse - finanssektor revision mm

Men fred med det - jeg synes bare det er klart misvisende at beskrive sig sådan og trådens overskrift og start - peger da klart på forvirring over titlen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 19:34
Lad mig sige det simpelt - for tror vi er enige i det grundlæggende:

Eksempel 1

Certificeret revisor, Cand.merc.Aud Lars Rasmussen kan være vildledene

Eksempel 2

Recisor, Cand.merc. Aud Lars Rasmussen - Certificeret i revision, Intern revision, Miljø osv vil være i orden - det svarer i pricippet bare tilbeståede kurser, hos en eller anden udbyder der tilbyder certificeringer. Kunsten er at vurdere seriøsiteten af disse udbyder. Hvor dit eksempel med USA jo netop angiver at det er en offentlig certificering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47151
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:56

sikkert ikke uenige . men fastholder hvis man kalder sig "certificeret revisor" er det groft vildedende hvis ikke personen som minimum er godkendt revisor

Det ville så nok ikke få nogen som helst betydning med mindre nogen havde valgte sådan en - ud fra den naturlig forventning det var en registret - godkendt revisor, og derved fik nogen form for ekstra omk ved det - så er jeg ret overbevist om retten ville dømme den certificerede for vildledende titel - men kun hvis man kan bevise et tab ved det (kunne være den certificerede ville fastholde en 1 eller 2 års aftale - )

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)