Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

certificering af revisor i Danmark

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 1. Jun 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg skal finde en revisor til at håndtere min årsrapport. Og jeg fik et tilbud fra en revisor med certificering i revision, bogføring, e-conomic-ekspert osv. Men til sidst viste det sig at være, at han kun er certificeret af en online platform. Ikke fra finanstilsynet.
Kan det være rigtigt, at enhver kan certificer revisor i Danmark?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47152
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

nej  -det er noget erhvervsstyrelsen tildeler ud fra eksamen mm. Ikke finanstilsynet eller nogen som helst online platform
Du kan taste revisors CVR nr i cvr.dk og der kan du se, om revisor er godkendt revisor, som er fælles betegnelse for tidl registreret og autoriseret osv

Alle må kalde sig det, også min hund der bider hvis man ikke gør det, titlen er ubeskyttet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 1. Jun 24
Skrevet kl. 12:28
Mange tak for svaret, John. Du har en klog hund..:-)

Jeg ved godt, at revisor ikke er en beskyttet titel.

Spørgsmålet er: er certificeret revisor en beskyttet titel?

Mvh
Xin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:24

xdmester:
Mange tak for svaret, John. Du har en klog hund..:-)

Jeg ved godt, at revisor ikke er en beskyttet titel.

Spørgsmålet er: er certificeret revisor en beskyttet titel?

Mvh
Xin

prøv at anmlede det til revisorforeningen. Jeg vil mene det snytter revivsor uddannelsen at bruge det udtryk forr andet en en egentlig godkendt revisor. Det er ikke en tittel man må bryge err jeg ret sikker på, man anmeld til revisorforeningen, så får du det fklaret - jeg eer ret sikker på den IKKE går

vh John Hannover

Tilmeldt 1. Jun 24
Skrevet kl. 11:41
mange tak igen...det prøve jeg..:-)
Mvh
Xin
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:46

xdmester:
mange tak igen...det prøve jeg..:-)
Mvh
Xin

ja gør det og lad os høre. Fint du kunne læse mit forrige svar, skrevet i solen på ihone uden at kunne læse hvad jeg selv skrev Geeked

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 18:25
xdmester:

Her er svaret et klart ja. Det er et spørgsmål om at finde nogle som vil certificerer dig.

Du er nødt til at skelne mellem mellem en "certificeret" og en godkendt revisor. De godkendte revisorer er underlagt krav om uddannelse, tilsyn mv. God dem der opfylder betingelserne må kalde sig godkendt revisor.

I Danmark er en certificeret revisor ikke nødvendigvis det samme som en godkendt revisor. Vi kan tage dit eget eksempel med Finanstilsynet. De har eksempelvis certificeret en række revisorer som må underskrive regnskaber i eksempelvis banker og forsikringsselskaber. Det er alle godkendte revisorer, som en viden om netop disse forhold.

I den anden ende kan du finde en "revisor" som er certificeret til eksempelvis en online platform. Det siger reelt kun at personen har et godt kendskab til den pågældende online platform. Hverken mere eller mindre om den pågældendes evner som revisor.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:18

LR06:
xdmester:

Her er svaret et klart ja.

Jeg er ikke lige så sikker på du må gå ud og officielt kalde dig certificeret revisor faktisk. Jeg er ret sikker på det snylter netop på kendte autoriseret/godkendt revisor 

Jeg vil stadigt råde trådstarter til at høre revisorforeningen - specielt hvis pågældende er føler sig snyt, ved netop at have valgt den Certificerede frem for en der "bare var bogholder"

Jeg er helt enig alle kan være registreret bogholder/regnskabsfører/SEO ekspert osv men ikke sikker på man må tilføje Certificeret til en Revisor tittel, uanset den er ubeskyttet - Hvem certificerer revisorer i Danmark, det tror jeg ikke en gang der er nogen der reklamerer med - alt muligt andet men certificeret revisor har jeg aldrig set nogen vove at kalde en uddannelse

En anden sag er, at jeg ikke tror trådstarter kan bruge det til det store, med mindre han vil trække personen i retten for en masse fejl OG forstærke klagen med, at han da blev narret af Certificeret revisor til at tro, at det var en med den lange uddannelse og autorisation. Det kunne godt forstærke erstatningskravet - men her er jo ikke noget at få i retten om overhovedet, da han vel blev erstattet tabet

vh John Hannover

Tilmeldt 3. Jun 24
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 00:20
Cookie - John Hannover:
Hvem certificerer revisorer i Danmark, d

Finanstilsynet eksempelvis - de har en liste over revisorer som de har certificeret til at måtte underskrive regnskaber for eksempelvis forsikringsselskaber og banker.

Udgangspunktet for tråden er at en revisor er certificeret til at bruge en online platform. Så må trådstarter se hvad dette dækker over. Eksempelvis tilbyder IIA Danmark en række certificeringer - eksempelvis som intern revisor., som er meget anderkendte både i Dk og udlandet. Dansk Standard til byder certificering som intern auditor - efter ISO 19011 og sådan kan man blive ved.

En certificering er ikke mere værd end der der giver swn.

Cookie - John Hannover:
Hvem certificerer revisorer i Danmark, det tror jeg ikke en gang der er nogen der reklamerer med - alt muligt andet men certificeret revisor har jeg aldrig set nogen vove at kalde en uddannelse

Ikke tilfældet her - hvor det jo fremgik at det var en online platform som havde certificeret - og det kan de jo kun gøre i forhold til deres egen platform.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:42

LR06:
Cookie - John Hannover:
Hvem certificerer revisorer i Danmark, d

Finanstilsynet eksempelvis - de har en liste over revisorer som de har certificeret til at måtte underskrive regnskaber for eksempelvis forsikringsselskaber og banker.

Det er vel ikke tilfældet-  trådstarter er blevet taget af at det var en certificeret, en det er slet ikke en godkendt revisor - ikke uddannelse formentlig - han har blot taget personen som certificeret revisor gående ud fra det var samme som autoriseret

Det handler vel mest om hvorvidt en titel som CERTIFICERET REVISOR ikke er meget vildledende markedsføring, snyltning på autoriseret

Jeg kan sige at alle revisorer på stort revisorforum er sikre på det som minimum vil være vildledende at kalde sig sådan uden at være faktisk godkendt revisor (og ja sådanne kan blive certificeret af finanstilsynet, men det er jo ikke tilfældet her som jeg læser det)

Jeg mener ikke heller det er spor andet end som minimum vildledende hvis platform hæver de gør nogen til Certificeret revisor - Certificeret meget men ikke revisor, for det er alene tjenene til vildledning

har så heller aldrig hørt det før misbrugt, hvilket revisorerne heller ikke har på de store revisor fora

vh John Hannover

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)