Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sponsorat til datters folkeskoleklasse

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 31. May 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej alle sammen

Er der problemer I at mit ApS kan “sponsere” en udflugt til min datters folkeskole klasse? Fx. indgang i sommerland - pris 160-180 kr. pr. elev. De er 20 elever og 4-5 voksne/lærer der skal køre dem og være der med dem.

Økonomien i klassekassen / skolen er ikke til en sådan udflugt, så ville gerne støtte og give dem muligheden.

Der er ikke nogen “reklame-værdi” i det så det ville mest af alt være en foræring / gave uden at få noget igen.

Hilsen Bitten
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46818
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:57

Ja i den grad. Du skal have armslængde og med datter, har du IKKE det og du har ikke fradrag men det vil være en maskeret udlodnng hvor hele beløbet skal betales tilbage OG du stadigt beskatt4s fuldt af det

Du vil aldrig kunne påvise en reklameværdi der øger din indtægt ved at sponsorerer datter

Hodl altid fuld armslængde og rod ikke med den slags selv, for skatten kan være over 100% samlet + bod

Du må sponsorere privat uden fradrag, skat betaler ikke del af din datters rejse

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 517
Skrevet kl. 15:09

Vent til andre svarer men her får du et hurtigt "gråspurve-med-kanoner" AI svar:

At dit ApS (anpartsselskab) sponsorerer en udflugt til din datters folkeskoleklasse kan være en generøs og velmenende handling, men der er nogle overvejelser og potentielle udfordringer, som du bør tage i betragtning:

Juridiske og Skattemæssige Overvejelser

1. Fradragsberettigelse: Sponsorgaver skal normalt have en reklameværdi for virksomheden for at være fradragsberettigede. Hvis der ikke er nogen reklameværdi, kan udgiften muligvis ikke trækkes fra i virksomhedens regnskab som en driftsomkostning. Det kan betyde, at udgiften behandles som en privat udgift, hvilket ikke er fradragsberettiget.

2. Gavebeskatning: Hvis udflugten betragtes som en gave, kan der være skattemæssige konsekvenser for modtagerne (dvs. eleverne og lærerne). Hvis værdien af gaven overstiger et vist beløb, kan det udløse gavebeskatning.

3. Regnskabsføring: Det er vigtigt at føre korrekt regnskab over udgiften og dokumentere formålet og modtagerne af sponsorgaven.

Etiske og Praktiske Overvejelser

1. Forældresamtykke: Det kan være nødvendigt at indhente samtykke fra forældrene til de deltagende elever, især hvis der er nogen form for økonomisk eller juridisk forpligtelse involveret.

2. Skolens Politik: Tjek med skolen om deres politik vedrørende sponsorater og gaver. Nogle skoler har strenge retningslinjer for, hvad de kan acceptere, og under hvilke betingelser.

3. Lighedsprincip: Vær opmærksom på, hvordan en sådan gave kan opfattes af andre forældre og elever. Det er vigtigt at sikre, at det ikke skaber ulighed eller konflikter inden for skolefællesskabet.

Forslag til Handling

1. Formel Henvendelse: Kontakt skolens ledelse og forklar din hensigt. Få skriftlig godkendelse, hvis det er nødvendigt, og diskutér, hvordan sponsoratet bedst kan administreres i overensstemmelse med skolens retningslinjer.
  1. Samarbejde med Forældrerådet: Overvej at involvere forældrerådet eller klasseforældrene i beslutningen. Dette kan hjælpe med at sikre bred opbakning og undgå potentielle konflikter.

2. Donation til Klassekassen: En alternativ tilgang kunne være at donere pengene til klassekassen eller skolen, som så kan administrere udflugten. Dette kan være en måde at formalisere donationen og sikre, at den bliver brugt til det ønskede formål.

3. Anonym Sponsoring: Hvis du ønsker at undgå reklameværdi og potentielle konflikter, kan du overveje at gøre donationen anonym. Dette kan hjælpe med at fokusere på elevernes oplevelse frem for virksomhedens involvering.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46818
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:31

sirene:

• radragsberettigelse: Sponsorgaver skal normalt have en reklameværdi for virksomheden for at være fradragsberettigede. Hvis der ikke er nogen reklameværdi, kan udgiften muligvis ikke trækkes fra i virksomhedens regnskab som en driftsomkostning. Det kan betyde, at udgiften behandles som en privat udgift, hvilket ikke er fradragsberettiget.

jeg tør godt være mere fast - og ikke skrive muligvis ikke være fradragsberettiget. Datters skole sponsoreret af ApS fra mor vil GIVER ikke blive set som reklameværdi og i ApS vil det, efter min mening ikke bare være, at der ikke er fradrag så, men maskeret udlodning, hvis skat, som jeg bestemt TROR vil se det som total mangel på armslængde og dermed en personlig hævning uden skat = maskeret udlodning i værste fald og over 100% skat med krav om tilbagebetaling

Jeg kan ikke se en kinamands chance for at overbevise skat om det er alene for at øge indtjeningen i det ApS, at mor sponsorerer datter - no-way vil jeg faktisk vove at sige - og derfor langt farligere i ApS end det nok ville have været i EMV, hvor man blot måtte fjerne fradraget ved at køre mellemregning, den går ikke i ApS

Dine formelle handlinger er alle gode men - kun hvis sponsoratet er personligt givet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)