Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opstart af agentur sammen med udenlandsk partner

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Ballerup
Tilmeldt 22. Jul 05
Indlæg ialt: 84
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle aminoer :)

Jeg håber på lidt input.

Jeg har for nogle år siden forsøgt at få agenturet på et upcomming tøjmærke for de skandinaviske lande.

Desværre kom jeg dengang for sent, da agenturet var givet til en anden skandinav.

Jeg ærgede mig meget dengang, fordi det var et tøjmærke jeg virklig troede og stadig tror på.

Nu er jeg så blevet kontaktet af en god forretningsforbindelse fra Tyskland som har kontakt til ejerne af dette mærke i dets hjemland (italien), og han er blevet tilbudt agenturet for skandinavien af dem. (Den nuværende agent er blevet opsagt).

Han kontaktede mig fordi han ved at jeg har vist interesse i mærket tidligere, og fordi han selv mener at det vil være svært at køre et agentur  udelukkende fra Tyskland for det skandinaviske marked.

Mit spørgsmål er så følgende:

Hvad synes I er en rimelig aftale at indgå, hvis jeg skal gå videre med ideen sammen med ham.

Der er ingen tvivl om at det bliver mig der kommer til at stå for det "hårde arbejde" lokalt i de skandinaviske lande. Men samtidig så vil min forbindelse jo bidrage økonomisk osv til opstarten, og ikke mindst med selve kontakten til tøj mærket.

JEg er klar over at ovenstående er meget "åbent", og håber bare at få lidt input som jeg kan tage med i mine videre diskussionerne med min muligvis kommende partner :)

på forhånd tak.

mvh

Michael

Fra København
Tilmeldt 22. Jul 07
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Michael,

Forestil dig engang, at din ven sidder med præcis de samme uafklarede spørgsmål som dig. Han tænker, hvad han kan være bekendt at forlange af ejerandele, rettigheder, pligter og meget andet. En af mine venner, som sammen med en anden har startet et kompagniskab om noget ejendomsmægleri i et udland, var det samme igennem som dig - og han ringede ofte og stillede mig de spørgsmål, som du også stiller. Mit råd var: Sæt jer ned og snak om tingene. Kast nogle bolde op i luften og find ud af, hvem der griber dem igen.

Stil alle spørgsmålene, som: Hvem gør det og det og det og det. Til allersidst, så har I faktisk begge to en rimelig klar ide om, hvem der skal gøre hvad og hvor stor ejerandelen skal være, samt honoraret for arbejdsindsatsen. Husk, du skal jo ikke arbejde gratis, bare fordi han har tilbudt dig et medejerskab. Kun hvis I er præcis jævnbyrdige og begge deltager med jeres arbejdskraft 100%, kan man udelade snakken om honorar - IMO.

Det virkede for min ven at tage denne snak - og han var lettet bagefter, fordi han fik talt det hele igennem og det lang tid forinden at selve firmaet egentligt startede op. På den måde, så er der en masse ting, der på forhånd er afklaret og man kan fokusere på en masse andre og mere spændende ting.

Mvh Flemming

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)