Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig med nedenstående. Jeg har netop oprettet et ApS og har 6 måneder før CVR registrering været ude og erhverve mig en computer. Computeren bruges 50% privat og 50% i virksomheden. Jeg kan finde massere hjælp til hvordan man angiver dette i sit regnskab. Problemet er at jeg selv har lagt ud i sin tid og nu skal angive det i mit momsregnskab. Jeg benytter mig af Dinero og har angivet købet som ejerudlæg og lagt billagsdatoen til at være CVR registreringsdatoen (Selvom det jo ikke er helt rigtigt). Jeg valgte dog også at skrive til skat.dk for at være sikker på at dette var angivet korrekt. De svarede med at computeren skulle sælges til virksomheden. Er der noget jeg skal være opmærksom på her? Skal jeg angive det på anden vis og i så fald hvordan? Kan umiddelbart ikke få hjælp hos Dinero desværre... Jeg er ikke interesseret i at få betaling for min computer fra min virksomhed, jeg vil selvfølgelig bare slippe for 50% af momsen. Hvis noget er uklart eller kræver mere uddybning, så sig endelig til. På forhånd tak og god dag derude! Mvh Mads Runion ApS |
det kan du ikke slippe for - den er jo givet taget i brug og så kan du ikke få den ind med nogen form for moms. Så snart noget er taget i brug privat kan det aldrig komme ind med moms, og skat vi næppe tro du har haft computeren i 6 mdr uden at tænde den
Eneste du kan er, at finde en magen til i helt samme alder og sælge den ind til din ApS - men så ejer det ApS den skal ud igen ved evt lukning
vh John Hannover