Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af privat computer til ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer!

Håber der er en venlig sjæl derude som kan hjælpe mig med nedenstående.

Jeg har netop oprettet et ApS og har 6 måneder før CVR registrering været ude og erhverve mig en computer.

Computeren bruges 50% privat og 50% i virksomheden. Jeg kan finde massere hjælp til hvordan man angiver dette i sit regnskab.

Problemet er at jeg selv har lagt ud i sin tid og nu skal angive det i mit momsregnskab. Jeg benytter mig af Dinero og har angivet købet som ejerudlæg og lagt billagsdatoen til at være CVR registreringsdatoen (Selvom det jo ikke er helt rigtigt).

Jeg valgte dog også at skrive til skat.dk for at være sikker på at dette var angivet korrekt. De svarede med at computeren skulle sælges til virksomheden. Er der noget jeg skal være opmærksom på her? Skal jeg angive det på anden vis og i så fald hvordan? Kan umiddelbart ikke få hjælp hos Dinero desværre...

Jeg er ikke interesseret i at få betaling for min computer fra min virksomhed, jeg vil selvfølgelig bare slippe for 50% af momsen.

Hvis noget er uklart eller kræver mere uddybning, så sig endelig til.

På forhånd tak og god dag derude!

Mvh Mads
Runion ApS
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

det kan du ikke slippe for - den er jo givet taget i brug og så kan du ikke få den ind med nogen form for moms. Så snart noget er taget i brug privat kan det aldrig komme ind med moms, og skat vi næppe tro du har haft computeren i 6 mdr uden at tænde den

Eneste du kan er, at finde en magen til i helt samme alder og sælge den ind til din ApS - men så ejer det ApS den skal ud igen ved evt lukning

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. Apr 24
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for svar.

Ved godt det nok ingen forskel gør, men computeren har været brugt til at lave forarbejde til virksomheden.

Kan du kort uddybe hvad man skal gøre når man skal sælge den ind i ApS?

Tak!
Mvh Mads

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46459
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

det gør ingen forskel overhovedet- den må ikke være brugt bare en gang inden ApS

Du finder en rimeligt  tilsvarende på nettet brugt . under de mange refurbish computer sites der findes, og så tager du print screen af hvad den koster - og så laver du en kvittering med dit navn og adresse og dato og beløbet til firmaet - der bogfører den som helt alm køb UDEN moms mod bank hvor pengene overføres til dig

Nu skal den stadigt være på inventarliste så den kan tages ud hvis du lukker f.eks

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)