Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Warrantaftale til enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Skovgaard
Tilmeldt 4. Mar 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Hvis man modtager en warrantaftale har man traditionelt, ud fra hvad jeg har fundet frem til, 2 valgmuligheder.

1. Man vælger at modtage warrants personligt og når de udnyttes modtager man personligt anparterne.
2. Man vælger at et ApS modtager warrants og når de udnyttes modtager ApS anparterne.

Hvis man ikke har et ApS i forvejen eller har kapital til at stifte et, må man bare bide i det sure æble...

Enkeltmandsvirksomheder ("EMV") kan ikke eje andre virksomheder da de ikke betragtes som en separat juridisk enhed. Det vil sige at en EMV og dets ejer er en og samme juridisk enhed. Men en warrant i sig selv har ingen reel værdi, det er først når disse bliver udnyttet og der tegnes anparter at der opstår en værdi.

Hvis warrantaftalen er lavet til en EMV, kan denne vel flyttes med over i et ApS ved hjælp af en skattefri virksomhedsomdannelse. Der er ikke tale om registrerede værdipapirer med en reel værdi som skal sælges før der sker et ejerskifte. De er ikke udnyttet og dermed er der ikke blevet tegnet nogle anparter endnu.

Mit spørgsmål går på, ville det være muligt at...
1. Stifte en enkeltmandsvirksomhed.
2. Få warrants udstedt til denne.
3. Omdanne enkeltmandsvirksomheden til anpartsselskab.
4. Flytte warrants og aktiver med ved hjælp af en skattefri virksomhedsomdannelse.
5. Og til sidst udnytte warrants i anpartsselskabet?
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Gå til en revisor - for jeg er usikker på, om den warrent overhovedet kan ejes af den EMV (da slet ikke hvis arbejdsforholdet kan ses som ansættelse  så er det jo helt umulig og endnu mere umuligt at eje i ApS umiddelbart)
Den kan under alle omstændigheder bruges enten til omdannelse (hvis den kan indgå i EMV) eller som apport indskud hvis, som jeg venter, den modtages som noget i et ansættelsesforhold - ejes privat, bruges som apport indskud forudat værdien kan sættes fast til om indfrielse 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)