Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kørselsfradrag/befordringsfradrag som selvstænding - hvad tæller som arbejdsplads?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er selvstændig med virksomhedsadresse på bopælen. En gang om måneden tager jeg offentlig transport til min partner og bor nogle uger, mens jeg arbejder på et indrettet kontor på den (privat)adresse. Arbejdet fra den adresse er det samme som fra virksomhedsadressen - altså kundebetalt arbejde. Jeg betaler ikke for at bo hos min partner. Der er over 12 km til adressen.

Kan jeg få kørselsfradrag for transporten mellem min bopæl og min partners adresse? Altså tæller min partners privatbolig som arbejdsplads, når jeg udfører arbejde derfra?

pft, Anders
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak for hurtigt svar, John. Så det betyder ikke noget, at arbejdet, jeg udfører på den anden adresse, ikke er direkte relateret til adressen - og at jeg også bor privat på adressen, så transporten dertil ikke er strengt erhvervsmæssig?

Min situation svarer vel lidt til, at man har et sommerhus og kører dertil for at arbejde i perioder.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det svarer til sommerhus - så ville der ikke være fradrag for kørslen som du har ret i så ikke var erhvervsmæssigt nødvendigt men dit frie valg - men hvis I har et fælles kontor der hvor den anden bor, som du forventes at være på nogle dage så I kan arbejde sammen, så vil jeg mene du har fradrag for kørsel i egen bil så længe du er nøje med kørebogen. Det ville jeg se helt som hvis du skal køre ud til en kunde. Det er ikke en kørsel du bare tager for sjov, men fordi det er nødvendigt for arbejdet modsat sommerhuset osv - det ville være min skatteargumentation. Du kan jo altid skrive som indlogget og få bekræftet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 4. Mar 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Tak. Så tror jeg desværre ikke, at jeg er berettiget til noget fradrag - da det ikke er nødvendigt for mit arbejde at være på adressen. Jeg arbejder der bare, når jeg er der, hvilket jeg i princippet lige så godt kunne gøre fra min bopæl/virksomhedsadresse.

Tak for hjælpen
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :

AnderSvendsen:
Tak. Så tror jeg desværre ikke, at jeg er berettiget til noget fradrag - da det ikke er nødvendigt for mit arbejde at være på adressen. Jeg arbejder der bare, når jeg er der, hvilket jeg i princippet lige så godt kunne gøre fra min bopæl/virksomhedsadresse.

Tak for hjælpen

så er den sikre vej at droppe det ja

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 26. Feb 24
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :
hvis din ven har gardiner på sit kontor, så kan du trække dem fra.
Side 1 ud af 1 (7 indlæg)