Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af frisørsalon

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer.

Jeg søger råd i forhold til et evt salg af min frisørsalon.

Jeg lejer mig ind i lokalerne (så udlejer skal selvfølgelig være med på idéen)

Jeg ønsker selv at beholde cvr.nr. - hvis dette er muligt.

Kan jeg det? Og hvis ja skal der så moms på salget eller går det under virksomhedsoverdragelse? (Jeg vil sælge ALT der er i salonen, alt inventar, farver og produkter mv)

Jeg behøver ikke at tjene de store penge på, jeg vil gerne bare have dækket den moms og a-skat der skyldes :) (Så den ligesom går i 0.)

Håber, at I forstår mit spørgsmål

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Dec 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 06:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Tak for svar ☺️

Min salon er et ApS :) Så det kan jeg vel i princippet godt sælge, ikke? (Det har jeg da hørt før 🤪)

Jeg har lige læst dit skriv :) Men jeg er stadig i tvivl. Jeg skal vel selv indfri den gæld der er på skattekontoen, den hører vel til mit cvr.nr., ikke? ☺️

Så et evt salg uden moms - der skal jeg lige huske at påregne det jeg skylder, så jeg kan få det indfriet, ikke?

Eller hvordan? 😅 Jeg er lidt forvirret i og med at skat skal vide hvem der overtager? Så lyder det som om de overtager gælden på skattekontoen også? Sorry alle de mange spørgsmål 🤪

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Du kan sagtens sælge  dit Aps ved at sælge allle anparterne (salget er momsfrit) også selv om der er gæld i firmaet, det vil jo bare  blive afspejles i den pris du får for det. Når du snakker om skattekonto antager jeg du menrer firmaets konto? 

Du vil ikke kunne beholde firmaets CVR nr.

Jeg vil anbefale at du du kontakter en revisor, her er det vigtigt at du vælger en godkendt revisor (Registret eller stats autoriseret revisor) for at få råd / hjælp tilo at sælge firmaet. 

Held og lykke

Ravn

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Katja:
Jeg lejer mig ind i lokalerne (så udlejer skal selvfølgelig være med på idéen)

Hvis du som tidligere nævnt sælger anparterne i selskabet og det er selsabet som er lejer, vil det ikke kræve noget accept fra udlejer.  

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Katja:
Min salon er et ApS :) Så det kan jeg vel i princippet godt sælge, ikke?
Ja du kan sælge anparterne - helt som at sælge aktier, og det har jo intet med moms at gøre og det er DIG der for pengene og indberetter til skat for gevinst/tab

Katja:
Jeg skal vel selv indfri den gæld der er på skattekontoen, den hører vel til mit cvr.nr., ikke? ☺️
Ikke hvis du sælger anparterne, så følger alt med til køber alle aftaler og alle pligter og penge og alt

Du kan sælge aktiviteten alene og så er det momspligtigt salg hvis du selv forsætter med frisøren og faktura fra dit ApS og så følger ingen aftaler med overhovedet

At sælge et aps med gæld er noget nær umuligt, så afvikl gælde og luk det via erklæring eller frivillig likviditation http://johnhannover.blogspot.dk/2015/11/lukke-selskab.html

Du skal ikke sælge hverken det ene eller andet uden at have en jurist med til at se aftalen

vh John Hannover



6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)