Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fordele ved konvertible lån Holding/Drift

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tilfører kapital til holding selskab som skal låne pengene videre til driftselskabet.

Lånet til Holding laves som konvertibelt lån for mulige skattefradrag i fremtiden hvis pengene ikke kan betales tilbage.

Jeg kan ikke gennemskue at der skulle være fordele ved at låne penge fra holding til drift gennem konvertible lån, istedet for simple lån som er administrativt lettere men er der ting jeg ikke ser?

Det er ikke et emne hvor jeg kan finde meget konkret så er der fordele og ulemper der ikke er åbenlyse?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:

Jeg tilfører kapital til holding selskab som skal låne pengene videre til driftselskabet.

Lånet til Holding laves som konvertibelt lån for mulige skattefradrag i fremtiden hvis pengene ikke kan betales tilbage.

  den del lyder simpelt - bare du har det med i vedtægter og alt korrekt, for ellers forkastes det ved kontrol + registreres i erhvervsstyrelsen og med i årsrapporter .  og du husker, at når du indfrier, så skal der beregnes indre værdi og du beskattes af gevinsten når du ikke konverterer, så du kan let få ekstra skat ud af det - mere om regler og den skat (vist fra 2019 vedtaget 

BroncofanDK:
Jeg kan ikke gennemskue at der skulle være fordele ved at låne penge fra holding til drift gennem konvertible lån, istedet for simple lån som er administrativt lettere men er der ting jeg ikke ser?
er det ikke bare samme sag. Hvis drift krakker så er der ikke fradrag for det simple lån fra holding mig bekendt, da det stadigt er inden for nærtstående/kontrollerende indflydelse. Ellers skal jeg huske galt.

Kan du ikke bare låne drift direkte - og som kontrollerende indflydelse, efter helt samme regler som om holding ejer det - Tal lige med andre, men jeg kan ikke se hvorfor du ikke skulle kunne det med markedsrente osv

Igen samme store procedure (normalt ville man indarbejde det ved stiftelse)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, 

Efter flere forskellige AI søgninger fik jeg noget der lyder fornuftigt

Lyder det rigtigt for det simple lån i dine øre?

Når et holdingselskab låner penge til et datterselskab, er der forskellige regler og overvejelser, især når det kommer til konvertible lån og simple lån. Lad os udforske dette:

  1. Konvertible lån:

    • Et konvertibelt lån er et pengelån, hvor investoren (långiveren) har særlige rettigheder i forbindelse med indfrielse af lånet.
    • Investoren kan vælge at indfri lånet enten med kontanter eller ved at konvertere det til aktier/anparter.
    • For at opnå de mulige fordele ved konvertible lån, såsom skattefradrag, er det vigtigt at overholde selskabslovens regler.
    • Udstedelsen af det konvertible lån skal vedtages på en generalforsamling og anmeldes til Erhvervsstyrelsen. Vilkårene for lånet skal også fremgå af selskabets vedtægter1.
  2. Fradrag for tab på konvertible lån:

  3. Simple lån:

    • Et simpelt lån indebærer, at holdingselskabet udlåner penge til datterselskabet uden de komplekse konverteringsrettigheder.
    • Hvis datterselskabet senere går konkurs, kan holdingselskabet fradrage tabet på det simple lån i sit skattegrundlag.
    • Dette fradrag beregnes som forskellen mellem anskaffelsesprisen for lånet og den værdi, det har nu efter tabet.

Husk altid at søge professionel rådgivning, da skatteregler kan variere afhængigt af den specifikke situation og lokale love123.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

BroncofanDK:

Efter flere forskellige AI søgninger fik jeg noget der lyder fornuftigt

Lyder det rigtigt for det simple lån i dine øre?

BroncofanDK:

Efter flere forskellige AI søgninger fik jeg noget der lyder fornuftigt

Lyder det rigtigt for det simple lån i dine øre?


kan slet ikke se det dække. Der er intet om hvordan det skal indbygges via selskabsstyrelsen og vedtægter og alt det andet og vel heller ikke, at indløsning skal ske til indre værdi så man får skat hvis det er steget og man indløser kontant og alt det andet i mit link til dig https://johnhannover.blogspot.dk/2018/02/konvertibelt-lan-til-selskab-fra-ejer.html

Du plejer at sætte dig en halv time med deloitte eller hvem det er, - gør det og spar en masse bekymringer. Mindste fejl, glemt i en årsrapport eller andet show kan betyder fordelen tages bort - og du kan regne med, kurator går det igennem med tættekam hvis de tabes og man jo så er i skifteret med selskabet normalt

OM konvertibelt skal med, så bør du 100% af hensyn til formalia via jurist eller -. kyndig revisor og så må det afhænge af den risiko du mener der er. ER den stor, så er det jo meget besvær værd og så må du leve med skat ved indløsning til hovedstol hvis værdien er steget. Angiver du den ikke, får du skat af den uden pengene som jeg husker det
Det er modstykket til tab hvis det går galt - og det er langt fra altid folk mener der er showet værd idag (så vidt jeg ved ganske få som laves sådan - du ser det heller ikke i årsrrapporter ret ofte

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak John, 

Din blog kommer meget godt rundt. Det er synd at dine fine skriv ikke kommer højere på søgemaskinerne da de oftest give 90%

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

tak du - Ja det er ikke mit speciale med søgemaskiner og heller ikke nødvendigvis den smukkeste blog men hel skidt er det ikke (det er slet ikke noget jeg gør for at tjene og det ligger langt under 500 kr per måned fra google - eneste årsag til jeg ønsker eksponering er, at det er ret tosset at skrive uden at blive læst :)  - og eneste årsag til adsence er, at jeg så får tal for mange eksponeringer uden at skulle arbejde med det selv) 

Den har da trods alt 14.000 eksponering på en måned, men jo fordelt over de mange mange indlæg der findes samlet i den. Jeg tror som ikke den ligger så skidt hos google da det er en reg google blog  netop valgt fordi jeg ikke gider rode med hjemmeside og alt det. Der er også måneder med over 40.000 faktisk, f.eks lige omkring regnskabstid osv som er langt højere end her - en december

vh John 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er super du har eksponeringerne - det er fortjent, for det er imponerende altruistisk det du gør for iværksættereAmino og andetsteds

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)