Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger et program med ordrestyring eller kundekatotek

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Jan 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Min mand og jeg ejer et firma, og vi er ved at få en del kunder.
Vi søger et program der kan opbevarer alle vores kunders oplysninger, når der så bliver bestilt skal man:

- søge på kunden
- skrive bestillingen ind
- skrive hvornår forventet levering
- Afsendelsesdato
- om den blev afhentet eller leveret
- Herefter faktureres i andet program, når dette er gjort, skal den
- afsluttes.

Når man så går ind på kunden kan man se al information i rækkefølge

Spørg endelig hvis der mangles information

Venlig hilsen
Eva
Tilmeldt 27. Dec 23
Indlæg ialt: 14
Fra  Nordic Sales Force Skrevet kl. 01:20
Hvor mange stjerner giver du? :
Hvilke varer sælger I og er det til privatforbrugere (B2C) eller andre virksomheder (B2B)?
Tilmeldt 18. Jan 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi sælger i paller og bigbags.

Det er både privat og erhverv, men mest privat.

Tilmeldt 27. Dec 23
Indlæg ialt: 14
Fra  Nordic Sales Force Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Okay, jeg har desværre ikke så meget erfaring med B2C. Så der må jeg være svar skyldig.
Fra København
Tilmeldt 24. Jul 14
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Eva

Der findes utroligt mange forretningssystemer der kan passe til ovenstående beskrivelse. Har I allerede nogle systemer som f.eks. et regnskabssystem (f.eks. e-conomic)? Hvis det er tilfældet så giver det måske mening at tage et af de eksisterende systemer i brug eller sørge for at det kan virke godt sammen med et evt. nyt system.

I E-conomics kan man eksempelvis registrere ordre på kunder og på den vis registrere ovenstående oplysninger. Hvis I allerede bruger e-conomic så vil det være nemt at fakturere kunden da orden så blot "laves om" til en faktura.

En anden mulighed kunne være at bruge et system som f.eks. HubSpot til at registrere ovenstående oplysninger på kunden, men der er som sagt mange muligheder. Det kræver nok lidt mere indsigt i jeres virksomhed og arbejdsgange førend jeg kan give meget konkrete råd.

Hvis I bruger rigtig mange timer på jeres arbejdsgang kan det måske betale sig at få udviklet et skræddersyet system, men umiddelbart tror jeg ikke at det er det bedste i jeres scenarie, og jeg tænker at I blot skal benytte et af de mange standardsystemer der er på markedet og så måske blot få opsat det så det passer til jeres behov.

Vi sælger ikke standard systemer, men kan lave skræddersyede løsninger både ved at udvikle nyt og ved at lave integrationer til eksisterende systemer. Vi kan også lave et system til jer der passer præcist til ovenstående beskrivelse og som passer ind i jeres arbejdsgange.

Du er meget velkommen til at kontakte mig for en gratis og uforpligtende snak om jeres muligheder. 

Dbh. 

Karsten Olsen / Sanocast ApS

Se evt. mere her: https://www.sanocast.dk/programmering/softwareudvikler/

Fra Herlev
Tilmeldt 3. Mar 21
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Carsten allerede har været inde på, kan der være virkelig god fidus i at se, om et eksisterende system, I allerede er vant til at bruge, måske vil kunne opfylde de behov, I har for at kunne administrere tilbudsgivningen, ordrehåndteringen og faktureringen.

Uanset hvad, kan det være en virkelig god ting at sikre sig, at man har grundigt styr på, hvor data opbevares henne. Et fikst webbaseret værktøj kan garanteret klare jeres behov, men hvis privatpersoners data gemmes på en webserver i Kina, er det ikke sikkert det er en supersmart idé - ikke nødvendigvis fordi det lige er Kina, men fordi det medfører en forfærdeligt masse bøvl, hvis du skal opbevare persondata udenfor EUs grænser. Der er et hav af faldgruber, man er nødt til at sætte sig lidt ind i, udover dét man egentlig har behov for. GDPR vil klart være min anbefaling at holde sig for øje, når man vælger system/leverandør.

Hvis ikke I finder et system, der passer præcis til jeres behov, så kan man immervæk også komme et godt stykke med et helt almindelig Excel-ark. Man kan relativt enkelt lave alverdens makroer, der kan gøre at I let bevarer overblikket. Hvis ikke man selv er ferm til Excel, er der helt sikkert en eller anden, man lige kan invitere hjem til et slag kaffe og kage og en snak om jeres processer, og så kan I sammen udarbejde et excel-ark, der gør det let for jer at søge/finde kunder, oprette nye kunder osv. Det optimale er selvfølgelig noget fuldt integreret, så kunden bestiller på en hjemmeside, ordren registreres i jeres system, I styrer levering osv. og fakturerer kunden, hvorefter det hele bogføres I jeres økonomisystem. Jeg tror både e-conomic og Dinero har forskellige løsningsmuligheder, som sandsynligvis vil kunne passe sådan nogenlunde. Dér, hvor det ofte går galt er, når man forsøger at vride et system rundt omkring en proces i virksomheden. Her vil jeg til enhver tid anbefale, at man bruger lidt tid på at sætte sig ind i systemets muligheder, og efterfølgende overvejer, hvordan man kan ændre lidt i sine processer, så de harmonerer med dét, systemet kan tilbyde. Der skal naturligvis ikke være alt for langt fra dét, man har i dag til dét systemet kan, men ofte er der gode grunde til, at større, velrenomerede systemer har valgt en given praksis. Der kan være både regnskabsmæssige, købelovsmæssig og alle mulige andre grunde til, at de har gjort lige netop se de gør. 

Der kan være virkeligt mange penge (og tid!) at spare på at digitalisere så mange af sine processer som muligt. Men man skal også passe på, at man ikke kommer til at skyde gråspurve med kanoner - der er masser af folk, der vil sælge deres systemer, og de er sjovt nok alle sammen helt perfekte til lige præcis din forretning. Indtil virkeligheden rammer, og man sidder og river sig i håret over et eller andet juks, man ender med at blive ked af at have brugt tid, energi og penge på at introducere i sin forretning. Min klare anbefaling vil altid være: Lav alle dine processer manuelt og sæt så gradvist strøm til dem. Hvis I køber et system til det, så vær klar på at tilpasse jeres processer, så de passer til systemet i stedet for at forsøge at vride systemet til at passe til jeres processer.

Held og lykke med det :-)

Tilmeldt 18. Jan 24
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 08:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tusind tak for svar.

Jeg tror også et system der er her i forvejen er vejen frem. Vi skal have en snak med Apatca i morgen, her håber jeg at dette system kan benyttes til vores behov.

 

Endnu engang tak for svar.

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)