Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan kan en ikke-myndig ‘styre’ egen virksomhed?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jan 24
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej

Må man arbejde uden at være ansat i en enkeltmandsvirksomhed som ens forældre har registreret/ejer? - eller er det kun muligt at at ansøge til familieretshuset, hvis jeg vil styre egen virksomhed?

Tak på forhånd!
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

123hallo:
Må man arbejde uden at være ansat i en enkeltmandsvirksomhed som ens forældre har registreret/ejer? - eller er det kun muligt at at ansøge til familieretshuset, hvis jeg vil styre egen virksomhed?


1
Løn skal så være præcis den de ville give en anden 15 årig for helt samme arbejde når du er 15, Ikke over, ikke under, hvis du i princip driver det hele - ellers kan der blive problemer med skat. Hvis du går dem til hånde en time her og er, er der næppe noget at tænke på i den forbindelse
Dine forældre har ansvaret men DU må IKKE lave aftaler med leverandører og kunder eller nogen aftale der forpligter firmaet - det må KUN dine forældre

2
Dispensation vil kræve god begrundelse, og ved ja, må du indgå aftaler med kunder og leverandører, men dine forældre har stadigt ansvare, du kan bare bestemme meget mere http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

3 Dine forældre kan stifte ApS og sælger dig 49% og selv beholde majoritet så de har stemmerret/pligt, og en af dem skal være direktør, men du ejer så en stor andel fra start http://johnhannover.blogspot.dk/2015/10/eje-et-selskab-som-under-18.html

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)