En I/S virksomhed skal have mindst to juridiske entiteter som ejere/interessenter - det kan være både personer, virksomheder eller en kombination deraf. Jeg er interesseret i fordele/ulemper ved den sidste kombination, person + virksomhed, men det er begrænset hvad jeg kan finde. Jeg har gennem små 10 år haft en I/S virksomhed. Jeg har siden hen etableret et personligt holdingselskab (ApS) i anden sammenhæng I/S virksomheden ejes af en anden medejer, og nu ønske denne at træde ud. Jeg selv vil gerne køre virksomheden videre uden at nedlægge CVR (af hensyn til eksisterende aktiviteter og samarbejdsaftaler), om ikke andet, så over en udfasningsperiode. Jeg kan påføre mit holdingselskab som medejer af I/S virksomheden og på den måde overholde kravet om mindst to juridiske interessenter og på den måde muliggøre, at jeg kan fjerne medejeren som vil udtræde. Men er det en god idé? Hvad skal jeg være opmærksom på med denne konstruktion? |
Holdingselskab som medejer af I/S virksomhed
- 1
Vel mest at I/S har den ubehagelige både personlige og solidariske hæftelse, så dit holding eller du selv kan hænge på al gæld og så indbyrdes afregne vh John Hannover |
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Min gratis blog www.johnhannover.com