Jeg har netop lukket min virksomhed og skal i den forbindelse indberette den sidste moms, som også indebærer moms af de varer og maskiner der udtages til privat brug. Men hvordan dette bogføres, kan jeg ikke regne ud eller finde svar på. Jeg har udregnet et passende beløb på varer og aktiver, samt momsen der skal betales. Men da virksomheden lukker, kan jeg jo ikke bogføre som jeg ville hvis jeg købte til privat brug. Der skal jo ikke penge ind i virksomheden. Håber det giver mening og der sidder nogen der ude, som kan være behjælpelige. På forhånd tak. /Lisbeth |
Jo der skal penge ind helt som normalt i din bogføring -det er langt nemmest
Aktiver skal være til en pris du kan vise fra f.eks DBA eller andre aktiver + moms og lager til indkøbspris + moms og du laver bare en faktura til dig selv og betaler den helt normalt fra privat til firma,. Når du har lukket og lavet regnskabet så er pengene i firmaet dine i lommen
vh John Hannover