Tak i lige måde John :-) De bedste hilsner Martin |
Martin Thorborg:Bare det at vi skal gemme alle dine bilag sikkert i 5 år, selvom du opsiger dit abb. koster os mange penge.
Det kommer vel også an på hvordan/hvor man gemmer disse data. Jeg ved godt Dinero har mange kunder, og derved også højest sandsynligt mange bilag - men hvis man f.eks gemmer sine data i S3 Standard (eller lign ved Azure eller GCP), så er man jo også selv udenom de høje omkostninger.
$23/TB for S3 Standard
$12.5/TB for S3 Infrequent Access
$4/TB for glacier instant retrieval
$3.6/TB for glacier flexible retrieval
Det kræver jo blot en policy bliver sat op til at flytte deaktiveret konti's bilag til glacier og man ender hurtigt op med en god reducering i omkostninger.
Det går jeg selvfølgelig også udfra at Dinero allerede gør, så at gemme 1TB bilag (hvilket er ret mange bilag) er relativt billigt i sidste ende uanset.
Man kan selvfølgelig også kigge på alternativer end S3/GCP/Azure, hvor prisen så reduceres yderligere, men vil nok ikke være tiden værd.
Kigger jeg på mine egne bilag, er jeg på 4902 på nuværende tidspunkt, dette fylder 551.5MB, så hvis vi skal gemme dette i 5 år, vil det koste Dinero 81 øre over denne 5-årige periode eksl moms.