Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regnskab og skatteregnskab

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en lille ApS firma. Jeg arbejder som konsulent via mit firma med omsætning ca. 1 million pr år og jeg er kun en ansatte.

Der sker ikke så meget andet. Derfor overvejer jeg at indberette mit regnskab til virk mig selve i stedet for betale 7000 kr for et revisor. Det er nok ret kedelig for ham også at brug tid på det.

Er der noget der har erfaring med det ? Kigger myndighederne ekstra godt igennem hvis man som privat selv sender regnskab i stedet for revisor.

I andre ord, hvad er fordele og ulemper med at sende regnskabet selve.

bh

Zeni

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Hvis har fravalgt revisor på virk, er der ingen krav til hvem der skal lave eller indsende regnskabet.  Var jeg dig ville jeg få en bogholder til at lave og indsende dit regnskab, der er vist ingen grund til at bruge en dyr revisor på det. 

Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn

Mange tak for svaret. Jeg tror der mangler et par ord her "Hvis har fravalgt ...."

Hvem kan framelde ? Revisor eller mig ? Jeg kan ikke husk om jeg har fravalgt noget....

vh
Zeni
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Det diskuteres om myndigheder giver mere luft til revisor, men jeg tror ikke de officielt udmelder det. Det er dog klart, at man jo angiver ved alm virksomhed, om man har fået hjælp - og hvis . om det er af revisor osv

Jeg ville bare finde en økonomidygtig person med ApS indberetninger og få hjælp og ikke nødvendigvis en godkendt revisor.

Har du ikke gjort det før, ville jeg ikke gøre det selv
Konsulent i ApS er nogen gange største risiko, at skat forkaster at man er selvstændig, men reelt lønmodtager der fakturerer fra ApS - specielt hvis man kun har en kunde
Ellers er det mest skattereguleringer o.l. der kan drille

Du skal forberede nu at komme på digital bogføring hvor jeg kun forventer betalingsprogrammerne kommer til at være lovlige for ApS fra 24/25 frem men det letter så også for den der skal kontrollere og hjælpe

Da du jo ikke påtænker andet end korrekt regnskab, bør der ikke være nogen ulempe ved at gøre det selv - ud over der ofte er fejl, og så vil der jo blive gravet ofte, men who cares, hvis alt du gør er efter bogen så lad dem

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Zeni

Du kan selv framelde så vidt jeg husker,men ikke i indenværende regnskabsår. Du burde kunne se din status på Virk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Først må du logge på virk.dk og se om der står en valgt revisor og hvad der står om fravalg

Hvis revisor fravælges, og tidligere blev anvendt, skal man i regnskabet hvor man beslutter at stoppe med det, notere, at dette regnskab opfylder reglen for udeladelse af revision, og at dette fravalg også gælder det kommende år. Du kan ikke, hvis du har tilvalgt, fravælge før fra næste år hvor du afmelder og har note i regnskabet om dette fravalg

Hvert år fravalget fornyes skal det fremgå i regnskabet hvis det også er fravalgt for kommende år
Det er dig der skal holde generalforsamling og beslutte fravalget - visse brancher har fået hårdere krav om revision fra lavere grænser end standard grænsen som du skal opfylde

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak. Jeg tjekker lige.
Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Mange tak John.
Jeg havde revisor i de sidste mange år. Man han har valgt at stop samarbejde. Derfor overvejer jeg mine optioner.

Er det korrekt forstået at man må gerne skift revisor, Men ikke helt fravælger den ?

Vh
Zeni
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46454
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Man må godt skifte og gøre det via virk og man må fravælge for Kommende år i årets regnskab og via virk men ikke fravælge indeværende år, hvis man HAR valgt før

Du kan i princip godt have brugt revisor uden at det er valgt så du skal se din registrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Nov 23
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Det viser sig at der er ingen revisor valgt på virk.dk og revisor pligt er også fravalgt.

Nu jeg skal bare ud og finde en der har styr på ApS årsrapport og har tid/mulighed til at hjælp mig.

Mange tak for aller jeres detaljeret svar og hjælp

vh

Zeni
Side 1 ud af 1 (10 indlæg)