Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skift til Revolut som bank for erhverv - Ulemper?

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogen der har erfaring med Revolut som business bank vil jeg gerne høre hvordan de klarer at få betalt gls og andet. Tak.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 09:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har fået privatkonto hos Nordea nu men deres erhverv koster 4800 kr. bare i oprettelse. Så derfor godt hvis nogen ved om Revolut kan bruges sådan til nød i en overgangsperiode.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tror de 4800 så faktisk er for år 1 så det ikke kun er oprettelse, og så mener jeg 70 kr om måneden fra år 2 og det får du ikke vildt meget billigere noget sted - ud over revolut som ikke rigtigt kan sammenlignes

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 13:42
Hvor mange stjerner giver du? :

De skriver godtnok:
https://www.nordea.dk/erhverv/bliv-erhvervskunde/bliv-erhvervskunde-hos-os.html
Nordea Business Base koster 4800 kr. i etableringsgebyr og 165 kr. pr. måned (efter 31.12.23 er prisen 245 kr. pr. måned).

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

De skriver godtnok:
https://www.nordea.dk/erhverv/bliv-erhvervskunde/bliv-erhvervskunde-hos-os.html
Nordea Business Base koster 4800 kr. i etableringsgebyr og 165 kr. pr. måned (efter 31.12.23 er prisen 245 kr. pr. måned).

Tal med den, det afhænger givet af engagement størrelse - og det du nævner er da ikke billigt men fra år to taler vi jo ca 3000 kr om året, og det finder man ikke . med mindre man er god bankkunde inden, billigere i DK, nok mest fordi, det faktisk er det som det skal koste, for selv Lunar med 3000 kr og masser af nye erhvervskonti, taber masser af penge hvert år, og det går jo ikke for en bank

Var det muligt at tjene penge på langt mindre end 3000 kr om året, så ville mindst EN af de 70 pengeinstutitter tage hele markedet og grine hele vejen hen til - banken - 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Jeg har fået privatkonto hos Nordea nu men deres erhverv koster 4800 kr. bare i oprettelse. Så derfor godt hvis nogen ved om Revolut kan bruges sådan til nød i en overgangsperiode.

Revolut fungerer rigtig fint til alt andet end betalinger til og fra danske banker hvor du skal regne med gebyrer på 50 kr/betaling fra den danske bank. Eksempelvis har så Coop Bank ikke IBAN så du kan ikke betale til/fra med andet end visa/mastercard.

Revolut er fantastisk så længe det ikke er FI kort, og danske betalinger der ikke er med betalingskort.

Administrativt er det lettere end Nordea, men det er først rigtig fantastisk hvis du køber/sælger i andre valutaere hvor det er billigere, hurtigere og du eksempelvis kan betale til SEPA banker (alt andet end Danmark & Sverige) omkostningsfrit.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jørgen Arvid Jacobsen:

Lyder dystertSad Revolut support chat svarer på mit spm med at jeg har 1000 free local transfers per month og hvordan jeg laver en overførsel. Prøver at forklare dem problemet at det koster 50 kr. per overførsel til en dansk konto.

Danske banker er ikke med i SEPA samarbejdet, og vi kører vores eget banksystem, egen valuta.... og kunderne betaler.

Problemet er ikke Revolut, men danske bankers tekniske handelshindringer. Det er en af grundene til at konkurrencen er så dårlig mellem banker at der ikke er konkurrence fra FinTech banker.

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :

https://www.samlino.dk/blog/erhvervskonto

Fra Viby J
Tilmeldt 16. Jul 11
Indlæg ialt: 280
Fra  7d - Dimensioner til Internet og Helse Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Takker for infoerne. Har fx spurgt GLS der siger man kan betale med iban men det kræver en dokumentation/ansøgning. Lyder lidt usikkert. vil nok give problemer for andre betalingsaftaler.

Kan ikke rigtig se om det koster 50 kr. for hver betaling af regninger.

Shop.7d.dk - Vital helse og gadgets 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 12:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jørgen Arvid Jacobsen:

Takker for infoerne. Har fx spurgt GLS der siger man kan betale med iban men det kræver en dokumentation/ansøgning. Lyder lidt usikkert. vil nok give problemer for andre betalingsaftaler.

Kan ikke rigtig se om det koster 50 kr. for hver betaling af regninger.

GLS er dansk - -jeg vil tro at bankerne tager 50 kr pr. betaling medmindre GLS har forhandlet det væk.

Bruger du internationale leverandører som måske Kühne-Nagel, Deutche Post.. er det formodentlig 0kr. Det er det for mange af vore leverandører der er datterselskaber af udenlandske virksomheder.

Jeg ved at eks Kühne-Nagel har et fantastisk setup til alle mulige underleverandører, og med månedsafregning.

Revolut er superiørt til internationale betalinger/overførsler -- men det er ikke godt nok i Danmark

Side 2 ud af 5 (41 indlæg)