Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedside... God, eller skidt... :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer...

Jeg har siddet i længere tid med noget jeg syntes virker som en god virksomheds ide.

Jeg har ikke haft modet til at hoppe ud i det endnu, men vil virkelig gerne da det ville være en drømme beskæftigelse for mig.

Idegrundlag (Kort fortalt)

Ligesom online poker, hvor man bruger sine egne penge til at deltage i et bord hvor der f.eks er 8 personer.

F.eks: 50,- buy in. Hvor førstepladsen så vinder 200,- og anden pladsen 100,- Hvor de sidste 100,- går til huset. "Altså 100,- tjent på 1 spil".

Jeg ville lave dette i gaming industrien. Hvor man deltager i F.eks: Counter Strike, eller et andet spil der er velegnet. Med samme ide rent økonomisk.

De giver f.eks 50,- for at være med i et spil, og bliver de top 2 vinder de penge. Og de 100,- ville så gå til virksomheden.

Jeg har et par bekymringer.

1: Er der noget lovmessigt der gør jeg ikke må oprette virksomhed med dette idegrundlag? "Kendetegnes det som gambling"? Hvem kontakter jeg for at undersøge dette?

2: Det kræver en hjemmeside med mere kodning end hvad jeg selv kan finde ud af. Betaler jeg mig fra det, og hyrer en der skal lave hvad jeg ønsker mig. Eller skal jeg finde en partner der er skarp på netop dette område? Hvor de så får en % sats af indtjeningen eller hvad man aftaler?

Hvordan ville i gribe det an?

Beklager hvis der manger mere forklaring, ville bare gøre det overskueligt. Og uddyber gerne hvis det ønskes.

/Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville kontakte https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=&cad=rja&uact=8&ved=2ahUKEwjXn6OJwu6BAxUxSvEDHa2DADIQFnoECAgQAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.spillemyndigheden.dk%2F&usg=AOvVaw0LIoHu35-B-rxCTg0eVHJ2&opi=89978449

Derudover tror jeg du får mere end svært ved betalingsindløser og bank til projektet som helt ny i spilbranchen men start i spillemynidghederne og hør hvad de mener
Teoretisk kunne det også være reguleret af finanstilsynet for at modtage pengene ?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 12:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar. Jeg har forhørt mig. Mht spillemyndigheden er jeg home safe... Men afventer stadig svar fra finanstilsynet vedr pengene.

Hvordan er det hvis jeg bruger mobilepay som betalingsløsning på hjemmesiden. Skal man have en bestemt godkendelse for dette?

Og hvad er aldersbegrænsningen for dette? Ved du det, eller er det finanstilsynet jeg forhører mig hos der?

Mere om der er en beløbsgrænse for personer under 18 osv.

Tak for hjælpen indtil videre.

/Martin

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Per4mer:

Hvordan er det hvis jeg bruger mobilepay som betalingsløsning på hjemmesiden. Skal man have en bestemt godkendelse for dette?

Og hvad er aldersbegrænsningen for dette? Ved du det, eller er det finanstilsynet jeg forhører mig hos der?

Mere om der er en beløbsgrænse for personer under 18 osv.


under 18 må du slet ikke drive nogen form for erhverv - og dermed ikke indgå aftaler eller sælge eller købe erhvervsmæssigt. Det betyder også ikke få MP erhverv men hele projektet vil være ulovligt hvis ikke du er myndig

http://johnhannover.blogspot.dk/2014/08/forbudt-at-drive-virksomhed-hvis-man-er.html
Alle aftaler skal så laves for dig af en over 18 der så også er skatteansvarlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Beklager, jeg tror at jeg har formuleret mig forkert.

Jeg er selv 43 år gammel, min forespørgsel ligger på om personer under 18 må betale via mobilepay på min side. Altså være en kunde hos mig. Eller man skal være fyldt 18 for at benytte mobilepay på siden, og derved være kunde på siden.

/Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

aH - Det er så et spørgsmål der vist må blive ja . for unge under 18 må gerne have en personlig MP

Kravet er alene, at man skal være mindst 13 år og have eget betalingskort. Forældrene De skal ikke gøre noget aktivt andet end at fortælle dig, at du gerne må få MobilePay.

Et andet spørgsmål er om du må binde unge under 18 og det må du ikke - men køber de en ting via deres egen MP må du levere den - vare eller ydelse som jeg ser det, de må bare ikke binde sig til andet, end det de får når de betaler - altså ikke til at skulle købe mere eller abonnement osv

Vent om nogen skulle være uenige

jeg kan måske mere være lidt overrasket over man uden specielle tilladelser må udbyde noget spil/poker type til nogen under 18, og må man  ikke det, så er deres betalingsfom ret ligegydlig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 20:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.


Tak for svar. Jeg afventer lige og ser hvad andre svarer vedr unge under 18 mht betaling.

Mht tilladelsen var det også min største bekymring... Men fik dette svar retur fra spillemyndigheden, til info :)

-----------

For at et spil kræver en spiltilladelse efter spilleloven, skal følgende tre betingelser være opfyldt:   

  1. deltagerne skal betale en indsats for at deltage i spillet 
  2. deltagerne skal opnå en chance for at vinde en gevinst, og   
  3. der skal være et element af tilfældighed.   

Alle tre betingelser skal være opfyldt, for at der er tale om et tilladelsespligtigt spil.  

 

Spil, hvor der er et element af tilfældighed er et lotteri, et kombinationsspil eller et væddemål. Et lotteri er et spil, hvor gevinstchancen udelukkende beror på tilfældighed som fx lodtrækninger. Et kombinationsspil er et spil, hvor gevinstchancen beror på en kombination af tilfældighed og færdighed som fx backgammon. Et væddemål er et spil, hvor der væddes på resultatet af en begivenhed. 

Jeres spil vil ikke være omfattet af spillelovgivningen, hvis vinderne findes gennem deltagernes færdigheder, evner mv. Det betyder, at hvis vinderen/vinderne af jeres turneringsform er dem, der har den bedste færdighed inden for computerspillet vil jeres turneringsform ikke være omfattet af spilleloven, da der ikke er tale om et lotteri, kombinationsspil eller væddemål.

---------

/Martin

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det med ikke at måtte indgå aftaler gælder ikke spillelov men total generelt for under 18. Du kan da bare høre spillemyndighederne, om der er noget i vejen for dine spil udbydes til under 18 årige for at få den del med også
18 årige må købe for deres egne penge men ikke indgå bindende aftaler af nogen art, og jeg kan ikke se om du falder under det eller ej - OG ved ikke om der er regler for salg af spil til mindreåriger på linje med alkohol, cigaretter osv osv

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Mar 07
Indlæg ialt: 467
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende tanker. Jeg har selv tidligere gået med lignende tanker, dog ikke lige tænkt Counter Strike, men andre typer af spil. Og måske mere quiz præget med random spørgsmål. Det må jo også være færdigheder. Og så kunne man lave konkurrencer i film, sport, musik, tv, skuespillere og meget niche osv osv. Men tankerne druknede lidt i at nogen mener at "robotter" kan søge svaret lynhurtigt og svare for en og så ryger lidt fordelene. 

Men generelt er princippet det samme med buy in og man spiller mod hinanden. Så måske grundsetuppet kan bruges til mange ting. Kunne også forestille mig mere klassiske brætspil kunne laves i online udgaver. Men det begynder måske at nærme sig tilfældigheder, hvis Matador eller lignende, fordi terningekast er indover. Men der kan vel også være lidt færdigheder i hvornår man køber og bygger hoteller osv. Matador bare som eksempel, kunne være mange andre spil. 

Men hvad med gevinstafgift/skat. De penge der vindes skal man vel huske at fratrække skat af en form, for folk gør det jo ikke selv. Uden jeg lige har styr på den del overhovedet er det måske også noget du skal have i tankerne. 

MVH
Hans

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 11
Skrevet kl. 19:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John.

Lige et tillægsspørgsmål jeg er sikker på du kan svare på i søvne.

Hvis jeg vil starte aps firma op fordi jeg tror meget på min ide. Men ikke tænker omsætningen kommer lige med det samme.

Vil det så være smart at starte EMV op først, og så omkonventere til Aps? Eller er det bedre at starte ud med Aps fra starten af.

"Ikke sikkert du kan give andet end et generelt svar på dette" :)

En anden ting. Jeg kan læse mig til man kan bruge andet en økonomiske midler til opstart. 50.000,- Vil jeg kunne bruge en hjemmeside jeg får udviklet, samt et program der skal bruges netop til virksomhedens formål. "Har fået pris på at få det lavet, og det ligger mellem 110.000/190.000,- Men jeg kender nogle meget gode venner der kan hjælpe mig lidt, og så laver jeg resten selv. Så tager det bare lidt længere tid at få op at rulle.

Vil det kunne bruges som startkapital når jeg opretter aps?

PS: Hvilken af dine online bøger vil du tro jeg får mest ud af at købe? Har kigget lidt på dem.

/Martin

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)