Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Test en regnskabs chatbot

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:08 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Jeg kan ikke se hvad din pointe er. Spørgsmålet var om moms kan fratrækkes, og ja det kan den. Fakturaen fra EU leverandøren er jo uden moms.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:12 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

mik0612:

Prøv og stil den spørgsmål som:

Q: Hvad er kørselsfradraget hvis jeg har 50 km til arbejde?'

A: Hvis du har 50 km til arbejde, kan du få kørselsfradrag for de kilometer, der overstiger 24 km. Det betyder, at du kan få fradrag for 26 km (50 km - 24 km).

I 2023 er satsen for kørselsfradrag 0 kr. per km for de første 24 km og 1,99 kr. per km for de efterfølgende kilometer. Så hvis du har 26 km, vil dit kørselsfradrag være 1,99 kr. per km gange 26 km, hvilket giver et samlet kørselsfradrag på 51,74 kr.

Husk, at disse satser kan ændre sig fra år til år, så det er vigtigt at holde sig opdateret på de seneste takster fra Skattestyrelsen

Q: Hvordan er mit bundfradrag i forbindelse med udlejning

A: Hej! Hvis du lejer din ejerbolig ud i mindre end 12 måneder, får du et bundfradrag i forbindelse med den lejeindtægt, du modtager. I 2023 kan du tjene op til 1,33% af ejendomsværdien (dog mindst 24.000 kr.) uden at skulle betale skat af lejeindtægten. Hvis du tjener mere end dette beløb, skal du betale 60% skat af den resterende del af din årlige lejeindtægt. Du kan vælge mellem at bruge bundfradraget eller at få fradrag for de faktiske udgifter til udlejningen. Hvis du vælger bundfradraget, får du ikke fradrag for de faktiske udgifter. I stedet kan du drage fordel af en skattefri lejeindtægt på 12.200 kr., hvis det er privat udlejning, eller 44.500 kr., hvis du lejer dit sommerhus ud gennem et bureau. Disse beløb gælder pr. sommerhus.


Jeg siger ikke den ikke kan svare korrekt - jeg tog 2 helt tilfældige som den svarede helt galt på

jeg er heller ikke helt vild med svar nr 2 som svarer på privat udlejning i korttid til andre private i egen bolig.

Min erfaring herfra og fra mange FB sites er, at mange der spørger, lejer ud til erhverv - ofte kunne det være til ens egen virksomhed de spørger til sjovt nok  og der er reglerne helt anderledes (din Ai svar med privat udlejning har ikke med privat at gøre men må være ud fra hvis det er dit eget hus) Erhvervs udlejning er uden bundfradrag

Og nej jeg søger ikke fejl for sjov, men fordi både du selv kan få problem hvis noget du laver koster en spørger en bøde for gal momsanvendelse, og den der spørger og får galt svar, risikerer en grim udgift

Det er lidt farligt at lave noget der kan svare galt OG jeg kan slet ikke se den gør noget som ikke bingAI eller chatgtp osv gør allerede.

jeg kan ikke få øje på grinesmiley LLO i mine svar, men beklager hvis jeg har ramt en sådan, jeg bruger normalt blot denne for at være venlig :) Det er ikke en LLO

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46449
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:17 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

mik0612:
Jeg kan ikke se hvad din pointe er. Spørgsmålet var om moms kan fratrækkes, og ja det kan den. Fakturaen fra EU leverandøren er jo uden moms.

Så er du uden for rækkevidde. Man kan ikke svare at moms kan fratrækkes - når svaret er at der IKKE må være moms på OG man selv skal lave en speciel EU indberetning
Der er ofte og  let moms på fra EU leverandører der ikke gider rode med reverse charge som giver dem langt besværligere indberetning og derfor fakturer med deres egen moms. Mange der i hovedsag sælger til private vil ikke skulle lave kontrol af det danske momsnummer for derefter hver måned skulle indberette hver enkelt kundes moms på dennes momsnummer og i samlet EU moms - Det er langt mere arbejde end bare at fakturere med egen moms

Et er at den laver grove fejl, men at du ikke selv kan se dem når de forklares, vil gøre det håbløst for dig at udvikle en sådan funktion - 

slut for mig for denne omgang

john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Dec 15
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 20:53 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Det er den typiske måde du svarer på. Du vil altid have det sidste ord, og skal der som regel altid en eller anden lille fornærmelse ind.

Men du kan læse reglerne her fra Skat. Momsen indberettes og fratrækkes.

https://skat.dk/data.aspx?oid=2237734

Så må vi så enes om at være uenige. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:01 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

mik0612:

Det er den typiske måde du svarer på. Du vil altid have det sidste ord, og skal der som regel altid en eller anden lille fornærmelse ind.

Men du kan læse reglerne her fra Skat. Momsen indberettes og fratrækkes.

https://skat.dk/data.aspx?oid=2237734

Så må vi så enes om at være uenige. 

Du har bedt om tilbagemeldinger på dit produkt og fået gode svar retur, hvorvidt du vil tage råd og vejledning til dig er op til dig selv.

Jeg vil bede dig om at kommunikere ordentligt og holde en ordentlig tone i debatten, uanset om svarene er dem du ønsker eller er kritiske i forhold til dit produkt, mudderkast og sure opstød gavner ingen og gør bare debatten ubrugelig og fyldt med støj.

Du har vist fået svar på dit spørgsmål så jeg låser tråden her.

/Brian - Moderator

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)