Jeg har ofte mulighed for at få frokost i kantinen hos kunder jeg arbejder for. Hidtil har alle det steder været muligt at betale med kort, så har bare betalt privat og kørt det helt udenom min enkeltmandsvirksomhed. Jeg har nu fået en ny kunde, hvor der også er mulighed for frokost, men de vil have jeg skal trække det fra på fakturaen. Nemt nok men det resulterer jo at jeg sådan set får fradrag for frokost, hvilket mig bekendt ikke er tilladt. Spørgsmålet er hvordan jeg sørger for skatten bliver rigtigt? Tænker umiddelbart jeg kunne lave en justering så min indkomst bliver højere svarende til det fratrukne på fakturaen, så jeg ikke får fradraget. Men er i tvivl om hvordan der skal bogføres og på hvilke konti. Er der nogen der nogle regnskabskyndige, der har nogle fif? :) |
dvanger:Tænker umiddelbart jeg kunne lave en justering så min indkomst bliver højere svarende til det fratrukne på fakturaen, så jeg ikke får fradraget. Men er i tvivl om hvordan der skal bogføres og på hvilke konti. Er der nogen der nogle regnskabskyndige, der har nogle fif? :)
Det lyder godt nok som meget bøvl for en frokost.