Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Beskyttelse af ide til produktion før samarbejde med virksomhedpartner

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Haslev
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 35
Fra  Glaspatch - Kunstmosaik - Mette Enøe Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Jeg har som privat person en ide til proces- behandling/ ekstraktion på et naturligt biologisk materiale, der giver nye egenskaber på det nye proces produkt. Denne ide har jeg fortalt om i et videomøde, uden at nævne det konkrete proces middel. Et firma vil gerne indgå et samarbejde, hvor vi tester det af i deres virksomhed, for at se de konkrete produkt muligheder/ produkt forbedringer . Hvordan sikrer jeg mig, at jeg har rettighederne til processen ? -Jeg kender en NDA, men det går kun ud på hemmeligholdelse, hvilket dokument kan jeg bruge her (engelsk) ? På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

få den udarbejdet af en jurids - og hvis den skal være engelsk fordi samarbejdspartner er i udlandet, så tænk på om du har kræfter og økonomi til at køre en sag. Der er mange omkostninger ved det, så er der spor tvivl om en kontrakt, så taber du.
Alternativt stol på dem - en hjemmelavet / standard kontrakt  NDA udvidelse, tror jeg ikke på

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 14:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Lidt svært at rådgive dig udfra den meget sparsomme information du giver.  Har du undersøgt om metoden ikke allerede er beskrevet i den videnskabelige litteratur?  Er det kun en ide eller har du selv eksperimenteret med den?  kan du evt. sige lidt mere om evt. metode/ produkt og anvendelse? 

Var jeg dig ville jeg nok være varsom med at inddrage et firma på nuværende tidspunkt. start evt. med at kontakte opfnd.nu og få lidt gratis rådgivning. 

Hilsen

Ravn

Som arbejder med Kemi

Fra Haslev
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 35
Fra  Glaspatch - Kunstmosaik - Mette Enøe Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1000 tak for dit svar - jeg har faktisk været inde på opfind.nu og søge sparring  :) Og jeg får styr på dette for oplysninger gives videre til firma  :)

Fra Haslev
Tilmeldt 21. Dec 08
Indlæg ialt: 35
Fra  Glaspatch - Kunstmosaik - Mette Enøe Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

mange tak for input - jeg går væk fra noget hjemmelavet  :)  Jeg er inde på opfind nu og søge sparring :)   Mette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)