Hej alle, Jeg har lige et spørgsmål omkring en kunde jeg har haft i dag som fortæller følgende: Hun køber en special olie til skønhedspleje (ikke fødevarer) på 1000ml som hun ompakker til mindre størrelser og derefter videresælger til kunder. Hun bruger den samme ingrediensliste fra det oprindelige produkt, og kommer det på de “nye” produkter. Så blev vi begge i tvivl om, om det egenligt var noget hun måtte. Hun mener at i og med det ikke er fødevarer og at hun har købt produktet og derfor ejer det, må hun gerne ompakke det og videresælge det til en fortsat billig pris. Hun mener ikke hun skal søge certificeringer fordi selve produktet på 1000ml i forvejen har certificering og er derfor godkendt. Er der nogen der har mere viden omkring dette? Vi forsøgte også at Google det og som udgangspunkt når det ikke er fødevarer, så har hun ret. Syntes bare det lød lidt underligt at man bare kunne genbruge et andet produkt på en “bedre” måde ☺️ |
Hvis hun ikke bruger det oprindeligt produkt navn, burde der ikke være nogen problemer. Men håber hun er klar over at det nu er hende der står med produktansvaret.
iøvrigt skal produktet anmeldes.
Dreamkeeper:Hun mener ikke hun skal søge certificeringer fordi selve produktet på 1000ml i forvejen har certificering og er derfor godkendt.
Det lyder lidt mærkeligt, for mig bekendt findes der ingen godkendelse.