Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sende ordre som breve

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa. Jeg har en lille virksomhed, hvor jeg har planer om at sælge 3D printede dele som en service. Egentligt mere som en slags ekstraydelse, da prisen jeg giver for hvert print ikke er ret høj (oftest under 10 kroner). Det er langt fra det primære produkt, men kan godt ende med at det er dét folk kun ender med at købe. Jeg sender allerede mine pakker i dag via Shipmondo og dao, da de har en højere værdi, og jeg gerne vil have forsikring, tracking mm. på pakkerne.

Jeg kan bare ikke retfærdiggøre den høje fragtpris til 3D printede ting, og det gætter jeg på kunden heller ikke kan, så jeg vil gerne gøre det så billigt som muligt, når jeg alligevel ikke tjener på fragten. Eftersom værdien på pakken er så lav, og jeg godt kan tåle at miste nogle engang imellem, så tænkte jeg på at sende dem som et brev. Med et brev får jeg ingen tracking eller forsikring, men vil måske koste max 15 kroner for kunden, i stedet for mindst det dobbelte, og så bliver det endda leveret i en pakkeshop.

Hvis jeg skulle sende som brev, kan jeg så skrive noget i mine handelsbetingelser som kan hjælpe mig på nogen måde? Her tænker jeg hvis pakken nu går tabt. Skulle det ske pakken går tabt, så skal jeg vel betale for den nye fragt + sende et nyt produkt afsted + emballage, og det er der vel ikke noget at gøre ved?

Pakkens indhold har måske kostet mig 10 kroner i strøm, plastik, emballage, blod, sved og tårer, men kan ende med at koste mig op imod 30 kroner hvis den går tabt. Men fortjenesten er ret høj.

Hvad havde I gjort? Beholdt jeres nuværende fragtmetoder til 30+ kroner, og så bare leve med, at folk hopper fra, fordi fragten oftest vil koste mere end selve produktet?

Fra Viborg
Tilmeldt 6. Jun 07
Indlæg ialt: 323
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Dybest set skal du vel vælge det der giver mest mening for dig.

Hvad vil din fortjeneste være med den dyre sikre fragt?

Hvad vil din fortjeneste være med den billige usikre fragt, heri indregnet eventuel mistede breve?

Du kan jo vælge den billigere fragt, fx plus 5 kr. til at dække de mistede breve.

Som du selv skriver, er det dit ansvar at kunden modtager sin vare, uanset fragtform.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe det er helt tydeligt, kan du godt lade kunden vælge brev for kundens egen risiko mod pakke med tracking og din risiko

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Så længe det er helt tydeligt, kan du godt lade kunden vælge brev for kundens egen risiko mod pakke med tracking og din risiko

vh John Hannover

Er det "lovligt" at gøre det på den måde? At lade kunden vælge en usikker fragtmetode, og hvis pakken så går tabt, så er jeg ikke erstatningsansvarlig? Så længe jeg kan bevise pakken er blevet sendt, og det kan jeg, så tænker jeg det giver god mening at tilføje sådan en klausul.

Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 14:16
Hvor mange stjerner giver du? :

AnyFellow:

Dybest set skal du vel vælge det der giver mest mening for dig.

Hvad vil din fortjeneste være med den dyre sikre fragt?

Hvad vil din fortjeneste være med den billige usikre fragt, heri indregnet eventuel mistede breve?

Du kan jo vælge den billigere fragt, fx plus 5 kr. til at dække de mistede breve.

Som du selv skriver, er det dit ansvar at kunden modtager sin vare, uanset fragtform.

Og det er nok der, jeg synes det er lidt svært. Som John skriver, så lyder det til, at jeg ikke nødvendigvis er erstatningsansvarlig, hvis pakken skulle gå tabt, såfrem kunden har accepteret dette på forhånd (det skal jeg nok skrive på siden OG under handelsbetingelserne).

Fra Allinge
Tilmeldt 9. Jan 09
Indlæg ialt: 1822
Fra  Websitecare Skrevet kl. 15:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Send som brev med portnord men pak det ind som en pakke. Så kommer det næsten altid frem og så ville jeg bare sende en ny hvis det forsvinder. 
Det gjorde vi i en af de tidligere webshops jeg var indover. Så kunne vi holde en lav fragtpris og brevene lignede pakker, så de  forsvandt ikke så ofte og gik aldrig i stykker. 

Tilmeldt 27. Jun 18
Indlæg ialt: 34
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Dette er ikke korrekt.
Kunden kan ikke stilles dårligere end loven, uanset hvilke betingelser kunden acceptererved købet.

Hvis fragtmetoden er en standard hos forretnigen, vil forretningen have ansvaret frem til kunden modtager varen.

Hvis kunden derimod ønsker en speciel form for fragt, som ikke er en valgmulighed hos forretningen, kan forretningen fraskrive sig leveringsansvaret.

__________________

Du bør undersøge mulighederne med rekomanderet brev, DAO, burd etc.

Jeg vil aldrig, uanset ordrestørrelse, sende ordre uden tracking. Det er både din og kundens sikkerhed.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Sojak:

Cookie - John Hannover:

Dette er ikke korrekt.
Kunden kan ikke stilles dårligere end loven, uanset hvilke betingelser kunden acceptererved købet.

Hvis fragtmetoden er en standard hos forretnigen, vil forretningen have ansvaret frem til kunden modtager varen.

Hvis kunden derimod ønsker en speciel form for fragt, som ikke er en valgmulighed hos forretningen, kan forretningen fraskrive sig leveringsansvaret.

__________________

Du bør undersøge mulighederne med rekomanderet brev, DAO, burd etc.

Jeg vil aldrig, uanset ordrestørrelse, sende ordre uden tracking. Det er både din og kundens sikkerhed.

tak - jeg vidste for lidt her - synes bare jeg har set mange steder hvor du kan fravælge tracket forsendelse uden forsendelses garanti mod det var gratis, som altiernativ til at kunden betaler fragten - mod at det er kunden der tydeligt fravælger den sikre forsendelse gennnem aktiv handling fravælger at betale for tracket forsendelse. Du lyder sikker og ved det så givet bedre - så tak

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 13. Jul 13
Indlæg ialt: 510
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Sep 17
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

sirene:

Et tracket brev til 22,75 kr må være op til 3 cm tykt - måske et skridt på vejen?

Jeg sender desværre ikke 100 breve om måneden.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)