Så langt så godt, men jeg er stadig i tvivl om reglerne for afskrivning.
For som jeg kan se det, må jeg max afskrive 25% om året. Altså skal jeg afskrive det hen over 4 år, med 15.000kr hvert år.
Men hvad så hvis det er et aktiv som kun har en 'leveltid' på 1 eller 2 år, eller hvis det går i stykker efter et halvt år? Skal jeg så stadig bare afskrive det over de 4 år, selvom aktivet ingen værdi har?
25% af beløbet i år - næste år 25% af RESTEN (så ikke 15 t per år men 25% af det som står på din saldo for aktiver der afskrives) og så fremdeles indtil dine helt samlede akk afskrivninger ligger under straksafskrivningsgrænsen og så alt
Hvis det gør i stykker dokumenteres det og resten afskrives omg
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Aha, tak for uddybningen. Så jeg har lavet et lille Excel overblik over, hvordan det ville forløbe (Hvis jeg vel og mærke kun har dette ene aktiv i hele perioden)
Og som du skriver, så skal det straksafskrives, hvis aktivet går i stykker inden perioden.
Aha, tak for uddybningen. Så jeg har lavet et lille Excel overblik over, hvordan det ville forløbe (Hvis jeg vel og mærke kun har dette ene aktiv i hele perioden)
Og som du skriver, så skal det straksafskrives, hvis aktivet går i stykker inden perioden.
Nu sidder jeg og skal til at bogføre mit aktiv gennem Dinero's "finansbilag" hvor de skriver man som modkonto skal vælge "51020 - Driftmiddel, tilgang året"
Nu sidder jeg og skal til at bogføre mit aktiv gennem Dinero's "finansbilag" hvor de skriver man som modkonto skal vælge "51020 - Driftmiddel, tilgang året"
Men her står der: Momstype: I25 dansk købsmoms
Men mit aktiv er købt i EU og min faktura er uden moms.
Hvordan bogfører jeg det så?
ja den er gal men hør deres support, jeg tør ikke kontoråde på afstand
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER