Så langt så godt, men jeg er stadig i tvivl om reglerne for afskrivning.
For som jeg kan se det, må jeg max afskrive 25% om året. Altså skal jeg afskrive det hen over 4 år, med 15.000kr hvert år.
Men hvad så hvis det er et aktiv som kun har en 'leveltid' på 1 eller 2 år, eller hvis det går i stykker efter et halvt år? Skal jeg så stadig bare afskrive det over de 4 år, selvom aktivet ingen værdi har?
25% af beløbet i år - næste år 25% af RESTEN (så ikke 15 t per år men 25% af det som står på din saldo for aktiver der afskrives) og så fremdeles indtil dine helt samlede akk afskrivninger ligger under straksafskrivningsgrænsen og så alt
Hvis det gør i stykker dokumenteres det og resten afskrives omg
Aha, tak for uddybningen. Så jeg har lavet et lille Excel overblik over, hvordan det ville forløbe (Hvis jeg vel og mærke kun har dette ene aktiv i hele perioden)
Og som du skriver, så skal det straksafskrives, hvis aktivet går i stykker inden perioden.
Aha, tak for uddybningen. Så jeg har lavet et lille Excel overblik over, hvordan det ville forløbe (Hvis jeg vel og mærke kun har dette ene aktiv i hele perioden)
Og som du skriver, så skal det straksafskrives, hvis aktivet går i stykker inden perioden.
jeps - og måske straksafskrivningsgrænsen er under de 33.750 ud fra 2 så måske der straksafskrivning
Nu sidder jeg og skal til at bogføre mit aktiv gennem Dinero's "finansbilag" hvor de skriver man som modkonto skal vælge "51020 - Driftmiddel, tilgang året"
Nu sidder jeg og skal til at bogføre mit aktiv gennem Dinero's "finansbilag" hvor de skriver man som modkonto skal vælge "51020 - Driftmiddel, tilgang året"
Men her står der: Momstype: I25 dansk købsmoms
Men mit aktiv er købt i EU og min faktura er uden moms.
Hvordan bogfører jeg det så?
ja den er gal men hør deres support, jeg tør ikke kontoråde på afstand