Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp med PMV og enkeltmandsvirksomhed status

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Jun 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg har pt. en PMV som jeg ikke forventer vil overstige 50.000 kr i omsætning om året, derfor behøver jeg ikke at momsregistrere virksomheden.

Med en PMV kan man dog ikke importere eller eksportere varer til/ fra lande uden for EU- og det vil jeg gerne have mulighed for.

Mit spørgsmål er: kan jeg omdanne min virksomhed til en enkeltmandsvirksomhed, registrere den for import/ eksport uden at være momsregistreret?

Mvh,

Daniel
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12

danjorourke:
Hej,

Jeg har pt. en PMV som jeg ikke forventer vil overstige 50.000 kr i omsætning om året, derfor behøver jeg ikke at momsregistrere virksomheden.

Med en PMV kan man dog ikke importere eller eksportere varer til/ fra lande uden for EU- og det vil jeg gerne have mulighed for.

Mit spørgsmål er: kan jeg omdanne min virksomhed til en enkeltmandsvirksomhed, registrere den for import/ eksport uden at være momsregistreret?

Mvh,

Daniel

ja lovmæssigt burde det være muligt - der er ikke krav om momsreg for import erhvervsmæssigt. Du skal bare være sikker på, at dine leverandører ved du IKKE er momsregistret i det hele taget, så du ikke får momsfrit ting ud, for så vil det ikke være lovligt

husk kommer du over 50 t på nogen 12 mdr periode (ikke kalenderår) så kan du få dobbelt moms på alt inden registrering, og der kan være mange fordele ved frivillig momsregistrering også

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 30. Jun 23
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:01
Tak for svaret John

Cookie - John Hannover:
Du skal bare være sikker på, at dine leverandører ved du IKKE er momsregistret i det hele taget, så du ikke får momsfrit ting ud, for så vil det ikke være lovligt

Hvis jeg køber produkter over nettet i et land uden for EU, hvordan kan jeg give dem besked om at jeg ikke er momsregistreret? Skal jeg give dem besked før jeg køber varer af dem eller bagefter?

Cookie - John Hannover:
husk kommer du over 50 t på nogen 12 mdr periode (ikke kalenderår) så kan du få dobbelt moms på alt inden registrering

Så når man kan se at man kommer til at omsætte for mere end 50.000 kr over en 12 måneder periode, skal man omdanne til momsregistreret virksomhed- det forstår jeg. Men man skal ikke betale moms på alt man har omsat for under de 50.000 kr, vel? Kun moms på beløbet over 50.000 omsætning, hvis jeg har forstået rigtigt.

Igen tak for hjælpen
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12874
Skrevet kl. 13:08

Cookie - John Hannover:
Du skal bare være sikker på, at dine leverandører ved du IKKE er momsregistret i det hele taget, så du ikke får momsfrit ting ud, for så vil det ikke være lovligt

Der er tale om import / eksport fra lande udenfor EU. så det du skriver giver ikke nogen mening. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47174
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52

Ravn:

Cookie - John Hannover:

Der er tale om import / eksport fra lande udenfor EU. så det du skriver giver ikke nogen mening. 

det kan du have ret i, men jeeg har set nogen der faktisk gik galt i tolden fordi de kom til et CVR og der ikke der (måske postnord) ikke blev checket moms, blot set CVR og så kom varen uden momsopkrævning men med importmoms man selv skal angive

Jeg gætter på postnord og andere kan blive forvirrede i import nør der er CVR og ikke momsregistrering, der er nok meget få importregistrerede uden momsregistrering og man har jo selv pligt til at sikre rigtig vej gennem told, og skal så rode med at ændre hvis ikke tolden er oprævet
Det kan godt være tolds systemer i dag er indrettet så der altid checkes momsregistrering, men tidligere ved jeg der skete en del misser fordi der blev sat ligehedstegn mellem momsregistreret og import registrering

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)