Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Telefoni med streaming

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 09:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg starter mit eget firma på fuld tid, har kun haft det som *efter arbejde firma* og i den forbindelse vil jeg selvfølgelig gøre brug af fri telefon og internet.

I øjeblikket betaler jeg selv og har i den forbindelse Telmore Play med forskellige streamingstjenester til 449 kr. i måneden.

Så mit spørgsmål er sådan set, om jeg må føre den udgift ind i regnskabet, selvfølgelig med halv moms, da jeg også bruger det privat?

Firmaet er oprettet som enkeltmandsvirksomhed.

Venlig hilsen

Jette

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46837
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:21

Nej kun 100% rent internet og rent telefon abb uden ekstra services   Pakker - må tages ind og begge abonnementer skal være faktureret til dit virksomhed og ikke til din person for momsen = erhvervsabb

Om det er så selvfølgeligt med telefonen må du jo afgøre men det koster jo de her lidt over 3000 kr i alt som udgift for dig med skat af fri telefon og stadgt jo udgiften efter skat betalt af dig selv

Venlig hilsen John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Mar 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 14:30

Tak for svaret, selvom jeg havde håbet jeg kunne snige det med over😉. Mener det giver god mening med internet og telefoni, alene internettet er 399 i måneden.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46837
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:09

Internet kan du have hvis det er nødvendigt for din adgang til virksomheden (f.eks filer i skyen osv) det giverr iikke skat så længe det er faktureret til dit CVR og alene dækker internetdagnag og ikke pakker

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 26
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:04
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person
Ja, du må godt føre udgiften til telefon og internet ind i regnskabet i enkeltmandsvirksomheden – men det er vigtigt at splitte den korrekt op mellem privat og erhvervsmæssig brug.

Det typiske setup ser sådan ud:

Momsfradrag: Du kan kun fratrække moms for den erhvervsmæssige andel. Hvis du vurderer, at ca. 50 % af brugen er privat, fratrækker du 50 % af momsen. Skønnet skal være realistisk og kunne forklares, hvis SKAT spørger.
Driftsomkostning/fradrag: Også her skal du fordele mellem privat og erhverv. Den private del er ikke fradragsberettiget, selvom den betales gennem firmaet.
Streaming og underholdning: Hvis Telmore Play-pakken primært er privat brug (streaming m.m.), så tæller den del typisk ikke som en erhvervsmæssig omkostning. Mange vælger derfor at få en ren erhvervspakke til firmaet og beholde den private Telmore Play privat, så det ikke bliver “blandet sammen”.
Telefon som privat forbrug: Hvis du bruger den samme telefon privat om aftenen og i weekenden, er det normalt at fastsætte en fordelingsnøgle – f.eks. 50/50 – og dokumentere den.
Reglerne kan ændres, og jeg er ikke revisor, så det er altid en god idé at tjekke det konkret med din bogfører.

Hvis du overvejer at skifte til et decideret mobilabonnement til enkeltmandsvirksomhed, så du får en klar arbejdsregning, kan du se en oversigt over, hvad du typisk skal være opmærksom på her:
erhvervsmobil.dk/mobilabonnement-enkeltmandsvirksomhed

erhvervsmobil.dk/
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)