Det er mig, der står får virksomheden, men den står i hendes navn, da jeg er under 18. Kan jeg godt købe nogle varer hvor der ikke er betalt dansk moms, og sælge dem som brugtmoms til "hendes" firma? |
Nej DU kan ikke købe og sælge til hende men du kan - med hendes tilladelse hjælpe hende med købet og salget
Du er ikke 18 og må ikke købe erhvervsmæssigt ind og må ikke sælge erhvervsmæssigt, heller ikke til din mor
det er jo så ikke dig der kan købe men din mor - da du ikke må indgå den type aftaler forpligtende men det er jo fint, at du rent praktisk gør det for din mor - bare faktura er til hende og hun er helt med på det
Ja hun kan købe af private i EU og ja hun kan bruge brugtmoms MEN jeg kender langt flere der får lavet fejl i brugtmoms end de som får det ret, så jeg ville have en online brugtmoms kyndig med når bogføring og alt sættes op http://johnhannover.blogspot.dk/2013/09/brugtmoms.html
Køber hun fra momsreg så opgiver hun momsnr og de lægger så ikke moms på men der bogføres reverse charge moms som ikke koster
Det er kun ved køb fra private uden moms den kan bruges - og absolut nej til du køber og så sælger til hende uden moms for at få brugtmoms, men det er da også uendeligt meget dyrere end hvis hun selv køber med moms der ikke koster noget men alene er en bogføring og angivelse
vh John Hannover