Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udskille webshop fra ApS

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Dec 07
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 12:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kloge hoveder!

Jeg har et ApS-selskab (ejet 100% af mit holdingselskab), der blandt andet driver en webshop. Shoppen har jeg nu modtaget et bud på fra en mulig køber.

Han vil gerne overtage webshoppen i en selskabshandel, så derfor er mit spørgsmål: Findes der en måde at "udskille" webshoppen over i sit eget ApS, som jeg så kan sælge? Og samtidig dermed fortsætte mine andre aktiviteter i det oprindelige ApS.

På forhånd tak for alle input!

Mvh Peter

Tilmeldt 3. Dec 13
Indlæg ialt: 26
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, umiddelbart tænker jeg at aktiviteten kan spaltes over i et nyt selskab. Det kræver nok lige en rådgiver med på sidelinjen.

-Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

aciboy:

Hej kloge hoveder!

Jeg har et ApS-selskab (ejet 100% af mit holdingselskab), der blandt andet driver en webshop. Shoppen har jeg nu modtaget et bud på fra en mulig køber.

Han vil gerne overtage webshoppen i en selskabshandel, så derfor er mit spørgsmål: Findes der en måde at "udskille" webshoppen over i sit eget ApS, som jeg så kan sælge? Og samtidig dermed fortsætte mine andre aktiviteter i det oprindelige ApS.

På forhånd tak for alle input!

Mvh Peter

Du kan jo sælge aktiviteten og aktiverne uden at sælge selskabet - hvis køber er med på det, men hvis alle aftaler (ofte dog nyforhandling med bank) skal følge med over, så er det som ApS du skal sælge. Har du mange andre aktiviteter, så giver det mening at prøve at sælge webshoppen og aktiverne uden aftaler og selskab følger med
Dit holding kan jo så bruge pengene til at stifte et frisk ApS til dig, så den store forskel gør det måske ikke for dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)