Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Moms korrektion - hvordan?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. May 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa

Jeg har søgt og søgt med lys og lygte igennem længere tid uden at kunne finde svar på mit spørgsmål:

Mit regnskabs program har smidt en del momspostering forkert ind og jeg kan ikke finde svar på hvordan jeg bogfører det uden at få fingrene i klemme.

Salgsmoms i programmet: 28.188,40
Korrekt salgsmoms: 17.785,64

Købsmoms i programmet: 5.155,87
Korrekt købsmoms: 23.299,05

Hvordan retter jeg det? Skal der nye konti til i balancen?

På forhånd tak for hjælpen,
Den nyvalgte kasserer, der er i gang med at rydde op i et rodet regnskab
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 45573
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:28

Tvivler på dit program har SMIDT noget som helst andre steder end hvor en har bogført det

Du skal finde de gale posteringer og få dem tilbageført og så ført med korrekt momskode og rette i den momsperiode fejlene var i. Du må ikke bare flytte rundt med moms uden at have de relevante fejl fundet frem og det ska du da i alle fald ikke risikere ansvar for

Forfra så du har hvert bilag korrekt og ikke bare korrigere 10.000 ned i salgsmoms og 18.000 op i købsmoms

Om du så som nyvalgt er nødt til at få en revisor til at gå det igennem er højst muligt, for det er da nogle vilde fejl at kunne begå - så jeg tvivler på du kan rette det korrekt og du skal IKKE tage ansvar for så store fejl og slet ikke for en tilmed ulovlig tilretning

Hvis de to momsfejl ER fejl, så er hele resultatet jo også galt, for så er hverken indtægter eller udgifter korrekte -. så den der har opdaget fejlene må da vide, at hele regnskabet har været galt - FORFRA

Fejlene peger på der kan være alt muligt andet galt, så pas på dig selv her ikke at tage ansvar for noget du ikke magter

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. May 23
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 22:04
Hej John

Tak for dit svar og input.

Jeg er efter dit råd startet forfra, det er trods alt "kun" omkring 130 bilag det omhandler og som bekendt, så blev Rom ikke bygget på en dag.

Når jeg er igennem stakken opdaterer jeg, så skulle det gerne passe.

DBH
Jimmi
Kasseren
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
Vi bruger cookies til at sikre, at du får den bedste oplevelse på Amino
Læs mere