Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skattestyrelsen indkalder os til møde?!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 16. May 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Aminoer

Mit første indlæg herinde er desværre et lettere negativt et af slagsen.

Jeg har som så mange andre været i SKATs kløer tidligere, og kæmper nu for at komme ud af dem igen.
Jeg har en god kundebase i kraft af min tidligere virksomhed, der desværre er begæret konkurs af skat, og er nu blevet ansat i min kærestes virksomhed, for at kunne arbejde videre som hidtil, og stadig kunne betale min gæld til skat tilbage.

Hun har oprettet et nyt selskab, som jeg intet har at gøre med, og er nu blevet indkaldt til et møde i Skattestyrelsen, hvor hun skal redegøre for om hun er i stand til at drive en virksomhed, samt andre punkter, der ser således ud:

- Beskrivelse af selskabets aktiviteter, samt kunder og kopi af aftaler og tilbud
- Budget for selskabets første 12 måneder
- Dokumentation for hvordan selskabets etablering finansieres
- Alt regnskabsmateriale
- Bankkonto udtog
- Oplysninger om, hvor selskabets drives fra, samt hvor selskabets regnskabsmateriale fysisk befinder sig
- Oplysninger om markedsføring
- Oplysninger om hvem der skal arbejde for virksomheden

Der er ingen aktivitet i selskabet endnu, da vi er i gang med at lave hjemmeside, finde samarbejdspartnere, og lægge strategi for, hvordan det skal drives ordentligt og effektivt.

Selskabet er oprettet af advokat, det var egentlig godkendt, men nu får vi indkaldelse til dette.
Vi føler, det er et bagholdsangreb pga min tilstedeværelse på adressen, hvor virksomheden er registreret.

Igen. Jeg er udelukkende ansat i hendes første virksomhed, og planen er ikke, at jeg skal have noget med den nye at gøre.

Har nogen prøvet at blive indkaldt til sådan et møde, og hvad skal hun forvente?
Er det nødvendigt at have en voksen med i form af enten revisor eller advokat?

Venlig hilsen
Jimmi
Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh virkeligt? jeg håber sku du selv kan se hvorfor SKAT vælger at kalde dig ind Wink

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Tilmeldt 22. Feb 23
Indlæg ialt: 50
Skrevet kl. 09:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

du skriver selv "for at kunne arbejde videre som hidtil"

Find ledige udløbede/ledige domæner - https://thedomainrobot.com/dk

Tilmeldt 16. May 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Nisshind

Tak for dit svar.

Vi har allerede været i kontakt med Skattestyrelsen, vedr min ansættelse i hendes første virksomhed. Der nåede vi til enighed om, at det selvfølgelig var ok, at ansætte mig. Jeg har intet med virksomhedsdriften at gøre.

I den nye virksomhed er jeg ikke indblandet. Vi har ingen intentioner om at skulle snyde eller bedrage, og alt er gjort 100% efter bogen.

Så derfor mit spørgsmål, der mest af alt går ud på, hvad mødet mon handler om.
Er det nødvendigt at have revisor og advokat med, eller kan hun nøjes med at møde op alene, og svare på deres spørgsmål?

I øvrigt frabeder jeg mig kommentarer vedrørende min konkurs. Det er baggrundsviden til jer, der kan komme med et brugbart svar.
Tilmeldt 6. May 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det virker jo klart suspekt for SKAT. Det kan jeg godt se, må jeg erkende - og jeg er ofte imod den måde som SKAT håndterer tingene på.

Der er flere ting i dit indlæg som giver udtryk for, at SKAT har grund til bekymring. Blandt andet skriver du:

"Der er ingen aktivitet i selskabet endnu, da ---vi--- er i gang med at lave hjemmeside, finde samarbejdspartnere, og lægge strategi for, hvordan det skal drives ordentligt og effektivt."

Derudover skriver du jo bogstaveligt talt selv, at du vil arbejde videre som hidtil.

Er din kærestes selskab i samme branche som det selskab du havde, der gik konkurs?
Tilmeldt 16. May 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Ikn

Jeg har det selv på samme måde. Jeg forstår det, og jeg vil også gerne stå skoleret.
Det er bare lettere at stå skoleret, hvis den reelle hensigt med mødet, bliver lagt frem.

Det er samme aktiviteter, så ja, det er klart, de er opmærksomme. Det må de gerne være.
Jeg er ansat i virksomhed 1. Jeg skal ikke ansættes i virksomhed 2, da pengene derfra, udelukkende skal bruges til at udvikle virksomheden. Forhåbentligt...

Det er mig, der har kompetencerne og kontakterne, og hende, der har forståelsen for at drive videre. Både økonomisk og kommercielt.
Jeg er så at sige arme og ben, og hun er det fornuftige og kvikke hoved.
Tilmeldt 16. May 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Det skal lige siges, at jeg aldrig har haft et selskab.
Jeg havde en enkeltmandsvirksomhed, der gik konkurs grundet tunge personlige årsager.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ja hvis ikke du er god til at tale SKAT sprog så tag en "voksen" med - en med lidt rutine i det

Det kan sagtens være en storm i et glad vand, men - specielt hvis I bor sammen, skal SKAT reagere hvis de har mindste frygt for, at det er en stråmandsvirksomhed der er oprettet, fordi du ikke kunne uden sikkerhedsstillelse efter din konkurs eller af anden grund

Det er noget der sker hele tiden og noget SKAT skal være opmærksomme på

I skal naturligvis svare positivt på alt. Hvis I/hun stiller sig fornærmet på bagbenene, så skader det kun  jer, for SKAT sidder med den endelige afgørelse (som så kan ankes) så hvis/når hun faktisk ER den der driver bixen. 

MAJI2:
Jeg har en god kundebase i kraft af min tidligere virksomhed, der desværre er begæret konkurs af skat, og er nu blevet ansat i min kærestes virksomhed, for at kunne arbejde videre som hidtil, og stadig kunne betale min gæld til skat tilbage.
Der er ingen aktivitet i selskabet endnu, da vi er i gang med at lave hjemmeside, finde samarbejdspartnere, og lægge strategi for, hvordan det skal drives ordentligt og effektivt.


Det er oplagt tilfælde for skat at kalde et sådan møde - Du er ansat for nu at kunne forsætte som ansat når du ikke selv må stifte og du lyder jo også nærmest som ledelsesperson i strategi og alt.

I har så bare at møde velforberedte (det er vel kun hende faktisk da du jo ikke er i ledelse, så du skal jo ikke optræde som ledelsen i forhold til skat) Har hun en rutineret person med, er det godt, uanset en betalt revisor eller bekendt/familie som har lidt pondus og forståelse af problematikken

vh John Hannover


6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. May 23
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej John

Tak for svar.

Ved min ansættelse i virksomhed 1, fik hun brev vedr sikkerhedsstillelse. Hun talte med dem, og forklarede situationen, og de godkendte, at der ikke blev betalt sikkerhedsstillelse, da jeg udelukkende fungerer som arme og ben. Jeg har ingen adgang til hverken bank eller skat - det er min kæreste, der håndterer alt det.

Vil det hjælpe, at betale en sikkerhedsstillelse? Som sagt, der er er intet snyd og bedrag i det (det var der sådan set heller ikke i min konkurs dengang), så hvis alle bliver glade af det, så kunne det jo være en løsning.

Jeg forstår det oplagte i det. Skat skriver dog intet om det oplagte i det, i det brev, de har sendt. Hun syntes, det så lidt underligt ud med de spørgsmål, de ville have svar på.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46435
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

MAJI2:
Ved min ansættelse i virksomhed 1, fik hun brev vedr sikkerhedsstillelse. Hun talte med dem, og forklarede situationen, og de godkendte, at der ikke blev betalt sikkerhedsstillelse, da jeg udelukkende fungerer som arme og ben. Jeg har ingen adgang til hverken bank eller skat - det er min kæreste, der håndterer alt det.

Vil det hjælpe, at betale en sikkerhedsstillelse?

Det tror jeg ikke - det ville kun være hvis DU skulle stifte.
Skat beskriver ikke om noget er oplagt, for dem er det oplagt alt de spørger om, ellers gør de det ikke, og her hvor du har været konkurs og så er i kærestes selskab, skal de bare sikre sig, at det faktisk er kæresten der driver selvstændig virksomhed og ikke stråmands, og når alt det  kan vises, så går det også fint
Jeg forestiller mig de vil se du er alm ansat også og skal have helt alm løn for arbejdet


Samarbejd og svar på alt - og ikke stå på bagben som bare gør ting vanskeligere

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)