Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Selskabsskat i ApS

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 24. May 22
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Der er en scenarie jeg ikke kan læse mig fremtil. Jeg laver eksemplet simpelt uden at tage alle skat faktorer med. Jeg er freelancer uden ansatte.

1. Regnskabåret er slut og overskud 100.000

2. Betaler 23% selskabsskat og har 77.000 i firmaet

Hvis jeg betalte løn i regnskabsåret på yderligere 100.000, så skulle jeg ikke betale selskabsskat. Men jeg beslutter at betale selskabsskat.

Antag den næste regnskabår omsætter jeg 400.000 og udbetaler alt som løn, men da jeg har plads til topskat grænsen vil jeg gerne udbetale 100.000 mere. Derfor afslutter jeg året med -100.000.

Så mister jeg 23.000?

Hvis jeg havde udbetalt det som løn i 1. Regnskabsår ville jeg ikke havne i denne situation?

Jeg ved at der er Udbytte faktoren, mv men prøver at forstå, hvis man vil udbetale alt man omsætter som løn eller udbytte og der stadig er overskud, om man hellere skal betale det som løn, eller er der noget logik jeg ikke forstår?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:00

22% og ja i ApS får du ikke rabat på selskabsskat betalt ved at hæve stor løn året efter - det påvirker kun hvert år for sig Du kunne du have i enkeltmands med VSO som er 22% acontoskat der refunders ved senere hævninger da EMV skattemæssigt er lig personen i princip men ikke i ApS form
Du har ret i du kan forlænge topskatteloftet ved udbytte til 27% hvis ikke det er udnytttet på andet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1959
Fra  Vipindi Skrevet kl. 08:13

Hej

egementozo:

Antag den næste regnskabår omsætter jeg 400.000 og udbetaler alt som løn, men da jeg har plads til topskat grænsen vil jeg gerne udbetale 100.000 mere. Derfor afslutter jeg året med -100.000.

Så mister jeg 23.000?

Dit underskud på 100.000 fremføres til senere år og kan modregnes i efterfølgende overskud.

Forsimplet kan det siges at hvis du laver 100.000 i overskud året efter igen, så modregner du det fremførte underskud på de 100.000 og du har dermed ikke et skattemæssigt overskud. Det betyder du ikke skal betale skat i virksomheden det år og du har dermed "fået" de 23.000 "tilbage".

Giver det mening?

/Brian

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 47149
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:59

Brian Reinhold Jensen:

Dit underskud på 100.000 fremføres til senere år og kan modregnes i efterfølgende overskud.

tror trådstarter havde overskud men ikke tog løn og betalte 22% selskabsskat for året. Næste år har han også overskud og tager nu løn - men det ændrer ikke ved, at han ikke får sine 22% selskabsskat betalt for året uden løn retur

Det er der VSO skiller sig lidt ud med aconto skatten. 
Optimalt skal man hæve løn til topskat hvis man vil undgå selskabsskatten og begrænse personlig skat mest

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)