Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke betalt faktura til tiden - hvad så?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. May 23
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej,

Jeg bruger Dinero til mit regnskab og sender også faktura den vej igennem.

Nederst på fakturaen står der jo, at hvis betalingsfristen ikke overholdes, så vil der komme et rykkergebyr.

Nu har jeg flere gange oplevet, at en faktura ikke er betalt til tiden. Jeg vil helst undgå alt det der rykkerhalløj, så jeg plejer, at skrive efter en rum tid.

Men hvad gør i? Det er jo en simpel bankoverførsel som de har 8 dage til, at betale. Nu er der så i det her tilfælde gået 12 dage.

Hvad gør i, i det hele taget i situationer som disse og hvor overbærende er i?
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 10:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sender en høflig påmindelse eller to. Det plejer at løse problemet.

I de få sager, hvor det ikke sker, ryger der rykkergebyr på, og alternativt ryger den til inkasso til sidst.

Jeg kan ikke se, hvorfor du skulle gøre dig uvenner med en kunde, fordi der er gået et par dage over. Det kan jo være, at likviditeten lige driller lidt et par dage, det tror jeg de fleste har prøvet en gang eller to som minimum...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Som du selv skriver, skal der laves en simpel bankoverførsel.

Efter de 8 dage sendes der en venlig påmindelse (det vil jeg altid mene er god stil). Den lader vi løbe ugen ud. Hvis der ikke er sket betaling eller debitor ikke har reageret ved at tage kontakt i tilfælde af problemer, overdrages sagen til inkasso.

Rykkergebyrene er ikke administrationstiden værd, med mindre vi snakker om fakturaer til private på maksimalt 1.000 kr. eller 4.100 kr. til virksomheder.

Tilmeldt 6. Oct 10
Indlæg ialt: 124
Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er flere faktorer du skal tænke med ind.

Hvor mange gangen handler du med en gennesnitskunde?

Hvor stor risiko løber du på de enkelte fakturaer?

Hvorfor har du kun 8 dage på faktura? I større virksomheder kan det være for kort tid til behandling af bilag (godkendelse og kontrol inden det sendes til bogholderiet for bogføring og betaling)

Selv handler jeg B2B med gentagne handler 2-3 bestillinger pr uge på de store kunder og 1-2 pr måned på de mindre. Jeg har valgt at give 14dage kredit for at de kan behandle bilag og nå at modtage mine vare til kontrol før der skal betales. 

Overskrides betalingsfristen får jeg besked fra mit system og ringer så straks til min kontakt, for at spørge ind til problemer med det leverede da jeg kan se det ikke er betalt rettidigt. Har endnu ikke oplevet at nogen har trukket den yderligere efter mit opkald, og har heller ingen kunder som har betalt efter frist mere end en gang. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)