Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kapitalforhøjelse i aps

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 17. Dec 17
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 21:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:39
Hvor mange stjerner giver du? :

via generalforsamling og via CVR med registrering af forhøjet kapital - lad f.eks billigselskab eller andre hjælpe dig

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 893
Skrevet kl. 16:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej KrytShon

Som John skriver, er det nok nemmest at bruge en "online jurist", som fx BilligSelskab. Du kan også bruge LegalHero, hvor jeg arbejder. Vi kan gøre det til en fast pris på 649 DKK (ex moms). Hvis du sender en mail til th@legalhero.dk, kan jeg fikse en rabatkode til dig - men vil helst ikke skrive en offentligt her. :-)

https://legalhero.dk/andele/kapitalforhoejelse/

Ejer af Hyldeborg Media | Co-founder af Plantepakken | Head of Marketing hos LegalHero

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kræver blot at du holder en generalforsamling (blot med dig selv hvis du er alene om virksomheden), hvor generalforsamlingen belsutter at lave en kapitalforhøjelse. Så udfærdiger du et beslutningsreferat og nye vedtægter - og uploader begge på virk.dk (ændre virksomhed --> Kapital, regnskabsår og revision).

Det er det hele. :-)

Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg sidder netop med min egen kapitalforhøjelse lige nu.

Jeg har genereret et dokument på Legalhero (og betalt for det), som derefter også skriver, at jeg skal rette i vedtægter og anmelde det på Virk.dk. Her kommer problemet så. På Virk.dk skal man vælge en metode til at få verificeret, at man har modtaget kapitalen. Det gør ingen banker åbenbart i længere. Danske Bank vil ikke, og min revisor siger, at mange andre banker heller ikke vil længere. Så man er alligevel tvunget i en dyr løsning, hvor man skal have en revisor eller advokat med klientkonto til at være mellemmand og verificere det hele.

Utroligt, at man ikke kan gøre sådan noget hurtigt og billigt bare fordi, at der skal en 3. mand indover for at verificere beløbet. Og både Legalhero og andre skriver det som om, at man bare kan skøjte henover registreringen på Virk.dk. Men det kan man åbenbart ikke i praksis :(

Og ingen af de online-bikse, som laver billige ApS-stiftelser har nogen form for lign. produkt til kapitalforhøjelse...

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm .. jeg kan ikke huske at skulle igennem en verificerings-process sidst jeg gjorde det. :-o

Virk.dk må have lavet noget om - eller også er du kommet til at klikke på noget forker. :-)

Tilmeldt 3. Aug 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker, at man altid har skulle verificere beløbet på en eller anden måde. Det skal man jo også, når man stifter et selskab. Det er meget af det bøvl, de billige online-selskabsstiftere gør for en.

Min revisor har også bekræftet, at det skal verificeres, og at det bare er bøvlet og dyrt nu, fordi bankerne ikke længere vil gøre det.

Tilmeldt 28. Jun 18
Indlæg ialt: 27
Fra  JenTronic Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har aldrig har brug for 3. part til at verificere noget - hverken bank eller andet - så jeg ved ikke helt hvorfor du kommer ud i de udfordringer. :-o

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Stickybit:
så jeg ved ikke helt hvorfor du kommer ud i de udfordringer. :-o

Formentlig fordi du gennemførte kapitalforhøjelsen før 1. januar 2021, hvor nye regler trådte i kraft.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er korrekt - det er kontrolpakke af 2021 som har indført kravet. Bankerne har længe ikke villet være bekræfter (med mindre du har særligt godt forhold til banken) Det  burde være sådan at legalhero havde kontakt med en godkendt revisor eller jurist der ville bekræfte kontant indskuddet synes jeg, men eller er det jo med selv at finde en

Der var desværre så også ganske mange kapitalforhøjelser som ikke var korrekt gennemført og det skabte store problemer for selskaberne - helt som det naturligvis er skidt for mange andre - så derfor.

Like it or not

Kontrolpakke 2021 er med i dette link hvis man går ned til Kapitalforhøjelse" IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Skyd penge ind i dit selskab (johnhannover.blogspot.com) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)