Jeg har spillet CS:GO i mange år. Jeg har jævnligt åbnet nogle, af de her kasser for, at se om jeg kunne få nogle af de flotte skins i spillet.
Nu har jeg så fundet ud af, at jeg har et par skins som er blevet rigtig, rigtig mange penge værd.
Mine spørgsmål er som følger:
1. Jeg har ikke købt de her kasser for, at håbe på, at få et skin jeg kunne sælge videre. Så der har ikke været spekulation inde over. Jeg har heller aldrig solgt et skin før.
2. Hvis nu jeg laver ét privatsalg med ét skin, men beløbet overstiger 50.000 - skal jeg så oprette virksomhed/sælge med moms?
Nu har jeg læst 50 Google resultater fra skat, forums, revisionsvirksomheder mm. - men de giver mig ikke noget klart svar.
Uanset hvad vil jeg personligt kontakte SKAT på mandag. Men hvis nogen kan hjælpe mig med min nysgerrighed indtil da, vil det være fantastisk.
Som sagt har jeg ikke købt de her skins med henblik på videresalg. Men er selvfølgelig blevet fristet af, at jeg nu kan se, at prisen på de pågældende skins er tårnhøje.
Bare til info, så skal du virkeligt passe på når det kommer til salg af csgo skins - det er super nemt at blive taget i røven. Du er dog så heldig at en af de største (og mest trustet) skin traders er dansker - så du kan overveje at tage fat på ham hvis du en dag skal sælge.
Tak. Jeg forstår det bare ikke helt. Jeg har jo købt de her kasser for flere år siden som et privatkøb.
Jeg vil kontakte skat - formentlig for et bindende svar. Tak for den info.
Det lyder bare vildt, at fordi jeg som privatperson for mange år siden købte et skin som tilfældigvis blev mange, mange tusinde kroner værd - at jeg nu skal til, at oprette en virksomhed for, at sælge med moms - for jeg kan vel ikke sælge med moms uden en virksomhed?
I al fald mange tak
Og tak Nisshind for advarslen - og tak for henvisningen til danskeren :)
Tak. Jeg forstår det bare ikke helt. Jeg har jo købt de her kasser for flere år siden som et privatkøb.
Jeg vil kontakte skat - formentlig for et bindende svar. Tak for den info.
Det lyder bare vildt, at fordi jeg som privatperson for mange år siden købte et skin som tilfældigvis blev mange, mange tusinde kroner værd - at jeg nu skal til, at oprette en virksomhed for, at sælge med moms - for jeg kan vel ikke sælge med moms uden en virksomhed?
det skyldes jo blot at skins ikke anses som indbo men netop i deres karakter har vist sig som inevesteringsgode på linje med så meget andet- guld, crypto os men god ide at spøre skriftligt
vh John Hannoverr
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER