Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Inkasso?

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 16. Sep 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej er der nogen der kan/vil hjælpe mig?
Jeg er blevet sendt til inkasso af en leverandør. Jeg har ikke modtaget nogen rykker fra dem det eneste jeg har modtaget er en mail hvor de skriver:

Da jeg intet har hørt fra dig, ser jeg ingen anden udvej, end at lade sagen overgå til inkasso,

hvis vi ikke har modtaget 44.822,64 kr. inden 10 dage fra dato.

Spørgsmålet er så:
Kan de bruge mailen som rykker? og skal man ikke have flere rykkere før man bliver sendt til inkasso?

På forhånd tak

Lone

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo der skal være sendt mindst EN rykker med frist. Hvis du skylder pengene, så skal du nok først og fremmest jo få se om du kan få en aftale, eller hvis du er i besvær, få givet ALLE kreditorer besked om problemer. Beløbet forsvinder jo ikke, men inkasso kan udsættes/stoppes i retten, hvis du kan bevise der aldrig er sendt mindst EN rykker - så kommer den bare med i næste inkasso blot

Betingelser kan du læse her IVÆRKSÆTTER - Blog for dig der vil være selvstændig: Inkasso og rykkergebyrer (johnhannover.blogspot.com) 

I kort er det

  • Du har sendt mindst én rykker, der opfylder lovgivningens krav om 10 dages betalingsfrist.
  • Fristen for betaling er overskredet
  • Den sidste rykker indeholder et inkassovarsel
  • Debitor (skyldneren) ikke er uenig i, at han skylder dig penge eller i gældens størrelse.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John
Det vil så sige at det ikke er nok at de har sendt dem mail til mig?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis den mail var en rykker med frist og inkassovarsel om at du skal betale nu - ellers .....  så er det nok, Kravet er mindst 1 rykker med 10 dages frist og med inkassovarsel. Ellers ikke - men det ændrer jo ikke ved gælden er din personligt, så alene udskyder det nok smerten til en senere inkasso, hvis de ikke har fulgt reglerne. Derfor er samtale jo bedst, ellers kommer den, før eller siden, og så kan før nogen gange psykisk være bedre end vente vente

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 16. Sep 19
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 11:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Det eneste de har skrevet er: 

Da jeg intet har hørt fra dig, ser jeg ingen anden udvej, end at lade sagen overgå til inkasso,

hvis vi ikke har modtaget 44.822,64 kr. inden 10 dage fra dato.

Tilmeldt 27. Jun 22
Indlæg ialt: 254
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En rykkerskrivelse med inkassovarsel skal indeholde en betalingsfrist på mindst 10 dage, inkassovarslet, en finansiel opgørelse hvor det skyldige beløb og eventuelle gebyrer fremgår, samt hvilken faktura det drejer sig om.

Hvis e-mailen ikke indeholder ovenstående er den ikke brugbar som rykkerskrivelse med inkassovarsel. Men du skal forvente at inkassobureauet sender en lovlig rykker med gebyrer og inkassovarsel som det første når de overtager sagen. Har de ikke gjort det kan du gøre indsigelse mod inkasso og inkassogebyrer.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

By Lilla:

Det eneste de har skrevet er: 

Da jeg intet har hørt fra dig, ser jeg ingen anden udvej, end at lade sagen overgå til inkasso,

hvis vi ikke har modtaget 44.822,64 kr. inden 10 dage fra dato.

som jo faktisk indeholder besked om frsit nu 10 dage og besked om ellers inkasso, så det ser nu for mig ud som den kan gå igennem (går ud fra du fik oprindelig faktura)
Ellers vil det inkassoselskab der får den givet sende korrekt

Jeg mangler at forstå hvad du ønsker at opnå i personlig virksomhed (som jeg mener du er) udd over måske at udskyde pinen Og leve med øksen over hovedet.

De skriver enda, at det er da de ike har hørt fra dig, så enten må du regne med inkasso - 14 dag før eller senere - og hvis ikke du kan vise, at regningen ikke er korrekt, så falder hammeren jo, så tag i alle fald kontakt og se om der kan laves betalingsordning

Er deet den eneste du har af slagsen (jeg kan huske helt galt men var der noget om du tild skrev du var konkurs i 2022 og hærte om du måtte holde ophørsudalg. ) Hvis derr er andre skal du jo have alle med i betragtning og se om www.early-warning.dk som er gratis, har råd til rekonstruktion eller andet og ikke bare lade tingene ske. Jo mere proaktiv - jo bedre mulighed for selv at have indflydelse hvis først inkassoer kommer, og man ikke kan betale, så tabes meget strying 

god vind med det

vh John Hannoverr

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 7. Dec 18
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

De fleste inkassofirmaer har i dag en "rykkerservice" tilknyttet. Det betyder bare at inkassofirmaet sender en rykker samt en inkassovarsel på kundens vegne, så er lovkravet overholdt og inkassofirmaet kan derefter skrue op for varmen. 

Det er gjort for at effektivisere processen.

Fra København
Tilmeldt 20. Mar 23
Indlæg ialt: 25
Fra  Digi-Tal ApS Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Tænker John mener earlywarning.dk, med mindre early-warning.dk er en konkurrent der i mellemtiden er lukket. Hvis jeg tager fejl beklager jeg, men de kan i hvert fald hjælpe med det samme som John nævner herover.

Digi-Tal er en bæredygtig, digital revisor- og bogholderløsning for små og mellemstore virksomheder. Vi effektiviserer arbejde og minimerer fejl. Besøg os på www.digi-tal.dk!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)