Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Honorar som udbetales månedligt over 12 mdr fra udenlandsk virksomhed

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Aug 13
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Hvis jeg i min fritid pga nogle kompetancer hjælper en sælger og køber på plads med en konkret aftale og de er enige om at udbetale mig som privat person et månedligt honorar over kontraktens løbetid ( 12 mdr) hvordan skal det så beskattes?.........og kan den udenlandske virksomhed ( ligger i EU) blot overføre et månedligt honorar til min bank konto i DK og således at jeg selv svarer den danske skat?.....Nogle gode hoveder herinde der kan sige noget om dette?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan den, forudsat de ikke er forpligtede tll at ave CVR i DK når du fungerer helt som ansat oG helt klart, hvis det du udfører gøres i Danmark hvor det vll være momspligtigt - ellers må du ikke udføre momspligtigt arbejde i DK

Er det noget der bruges i arbejdsgivers land, skal denne formentlig bruge navn, adresse og fødselsdato måned og år for en indberetnng. EU landet (skal man i alle fald i DK)

Du skal være sikkert på det med momsen og du ikke udfører arbejdet så det bruges i Danmark, og så kan du indberette selv - Vil mene det må være en af rubrikkerne i årsopggørelsen som du folder ud som UDLANDSINDKOMST

Du bør informere din bank, der ellers får problemer med hvidvask kontrol ved udenlandske penge ind på din konto

Jeg tør ikke gætte på om kontraktarbejdet udløser dansk momspligt men det kan du få bindende svar på fra skat. Ellers kan det biive ret dyrt

god vind med det

John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 23
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 04:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Ja, forudsat at de ikke skal have et CVR i Danmark, når du arbejder som lønmodtager, og selvfølgelig hvis arbejdet udføres i Danmark, hvor det vil være momspligtigt. Hvis ikke, må du ikke udføre momsfritaget arbejde i Danmark.

Hvis det er noget, der bruges i arbejdsgiverens nation, skal sidstnævnte sandsynligvis bruge navn, adresse og fødselsdato til en rapport. EU-nation (som skal være i DK)
Fra København
Tilmeldt 31. Jul 23
Indlæg ialt: 39
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Du skal være opmærksom på:

(i) om du er selvstændig erhvervsdrivende eller lønmodtager,
(ii) om din udenlandske arbejdsgiver får et fast drifssted i Danmark som følge af, at du arbejder for Danmark.

Reglerne om, hvorvidt du er selvstændig erhvervsdrivende eller lønmodtager, stammer fra et 1994-Cirkulære, og det handler i grove træk om, (i) hvem der bærer risikoen for arbejdet, (ii) om du handler under instruks fra arbejdsgiveren og (iii) om udbetaling af løn sker periodisk på vanlig vis, eksempelvis månedligt. Prøv at google "Selvstændig erhvervsdrivende eller lønmodtager", så kan du bedre finde svar på, om du er det ene eller det andet.

Hvis din arbejdsgiver har et fast driftssted i Danmark, og du er lønmodtager, så skal vedkommende arbejdsgiver køre løn i Danmark og indeholde kildeskat, altså akkurat som var du "normal" ansat.

Gratis artikler og værktøjer om jura - læs mere på Juraviden.dk

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)