Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udlejningsbolig - i ApS (Afdrag eller afdragsfrit)

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jun 18
Indlæg ialt: 101
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med Jer.


Jeg står over for et svær dilemma, jeg håber nogle kan give mig lyset af. 

Jeg er ved at købe en lejlighed til ren og skær udlejning i mit selskab, som fremtidigt skal beskæftige sig med ejendomsudlejning. 

I dette tilfælde, har vi en lejlighed købt til en pris á 1.500.000,- 

Vores dillema er nu følgende:
1. Skal vi belåne lejligheden med 923.000,- som F-KORT med afdrag (giver et årlig cashflow på cirka 10.000 og naturligvis nedskrivning af gæld)

2. Skal vi belåne lejligheden med 834.000,- som F-KORT uden afdrag (giver et årligt cashflow på cirka 33.000 og naturligvis uden nedskrivning af gæld).

Vores dilemma går på, at vi gerne vil købe én lejlighed pr. år - og med dette have så meget kapital fri som muligt. 
1. Giver det mening, at binde 80.000,- i samme aktiv (disse penge er indhentet igen efter 4 år) med et større cashflow?
2. Giver det mening, at beholde de 80.000,- og have dem som yderligere kapital til den næstkommende lejlighed, med et mindre årligt cashflow?

Håber på svar og sparring.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan man ikke svare på. Dels er den samlede ydelser på de to lån jo slet ikke sammenlignelige over hele lånet til de er tilbagebetalt, dels kan vi ikke svare på cashflow uden at kende alle andre indtægter og udgifter, og endeligt, hvis I låner 80 t mindre fra start, så vil långiver vel kunne låne de 80t mere til selskabet på andet tidspunkt
Imponerende alene at få sådan to lånemuligheder i ApS som går i ejendomme som nyt, men mon ikke der er krav om selvskyldnerkaution (personlig kaution)

Det  er noget man sidder med store regneark og rynkede pander med i længere tid med for og imod, men med langf flere tal og overvejesler, end de 80 t synes jeg

Det korte svar er, vælg det lån der i ydelse over årene er bedst for selskabet

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Jun 23
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 05:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Det er ubesvaret. Et spørgsmål er, at de samlede betalinger på de to lån slet ikke er sammenlignelige i løbet af lånet, indtil de er tilbagebetalt, et andet er, at vi ikke kan bestemme pengestrømmen uden at kende alle andre indtægts- og udgifterskilder, og en tredje er, at hvis du låner 80 t mindre i starten, vil långiver så kunne låne virksomheden de yderligere 80 t senere?
Side 1 ud af 1 (3 indlæg)