Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hæver ikke på forfaldsdatoer

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej
En del af mine leverandører hæver ikke på forfaldsdatoen. 
Så der er en madleverandør der først hæver 2 uger efter forfaldsdatoen, men de skal jo hæve dem selv.
Og ja, så er der nogle andre. feks er der nogle der slet ikke står en forfaldsdato på.
Min revisor vil gerne have banken stemmer altid, men kan den det når der ikke trækkes på forfaldsdagen?
Så længe jeg ikke har trykket ind at der er registreret betaling, så passer det måske stadig?
Dinero

På forhånd tak

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Så længe du ikke har registreret betalingen, som du skal gøre på den dag du kan se den i banken, så står fakturaen som tilgodehavende

var jeg dig, med de mange spørgsmål du kommer med, så ville jeg lige finde en online bogholder der kan luse dit regnskab af for evt fejl og hjælpe dig med sådanne ting

Det ville være synd at komme galt af sted med skat og moms (og jeg er ikke sådan en online bogholder, så ikke reklame)

vh john Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 00:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Så længe du ikke har registreret betalingen, som du skal gøre på den dag du kan se den i banken, så står fakturaen som tilgodehavende

var jeg dig, med de mange spørgsmål du kommer med, så ville jeg lige finde en online bogholder der kan luse dit regnskab af for evt fejl og hjælpe dig med sådanne ting

Det ville være synd at komme galt af sted med skat og moms (og jeg er ikke sådan en online bogholder, så ikke reklame)

vh john Hannover



Hej John
Tak for svar. 
Der er bare meget med bilag online, bogføringslov, regnskabsprogram. Og der er jo ingen der uddanner én, for de vil lave arbejdet selv, så det at blive dygtig til det, er noget man kun kan tage kurser og øve sig i.
Jeg er ikke uddannet og der er selvfølgelig et par spørgsmål. Det her i forbindelse med at det kan være svært som ikke uddannet at forstå bevægelser i penge, når man pludselig skal afstemme hver uge.
Vi betaler 40.000 kr om året til revisor, så alt bliver gennemgået. Ja ligefrem dokumentation for om en havetraktor skal bruge et startbatteri skal jeg dokumenterer over for revisoren....
Så vi kommer aldrig galt afsted. 
Men forstå mig ret, hvis forfaldsdatoen var d.7 så kunne man måske tro at hvis ikke pengene var hævet der, så ville regnskabet forvente at de var der, men det var de ikke og derfor stemte banken ikke. 
Jeg kan godt se, at det nok hænger lidt nemmere sammen.


Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:49
Hvor mange stjerner giver du? :

STHK:
forstå mig ret, hvis forfaldsdatoen var d.7 så kunne man måske tro at hvis ikke pengene var hævet der, så ville regnskabet forvente at de var der, men det var de ikke og derfor stemte banken ikke. 
mej programmet er sat til at først flytte fra tilgodehavender til bank - når du trykker betalt - du kan sågar også opleve nogen betaler for meget, eller for lidt - og så skal beløbet registreres, så tilgodehavender enten stadigt står med lille beløb eller - du skylder kunden noget ved overbetaling

STHK:
Vi betaler 40.000 kr om året til revisor, så alt bliver gennemgået. Ja ligefrem dokumentation for om en havetraktor skal bruge et startbatteri skal jeg dokumenterer over for revisoren....
Så vi kommer aldrig galt afsted. 
lyder da super fint så


vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 9. Sep 08
Indlæg ialt: 492
Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for hjælpen. Selvom det er et lille spørgsmål, stor hjælp!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)